شهر خبر

امام جمعه تبریز: هویت ملت ایران با استقلال و استکبارستیزی تعریف می‌شود

امام جمعه تبریز: هویت ملت ایران با استقلال و استکبارستیزی تعریف می‌شود

فارس نوشت: آل‌هاشم تاکید کرد: شهدای گمنام، به عنوان نمادی از مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی، نشان می‌دهند که هویت ملت ایران بر پایه استقلال و استکبار ستیزی هم تعریف می‌شود.

سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز صبح امروز در آیین تشییع شهدای گمنام در میدان شهدای تبریز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: هویت ملت‌ها، بر پایه ارزش‌ها، تاریخ و تجربیات آنان شکل می‌گیرد و در ایران، شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، به عنوان نمادی از هویت و شجاعت ملت، جایگاهی بسیار مهم و حیاتی دارند.

وی افزود: شهدا با اهدا کردن جان خود در دوران دفاع مقدس نه تنها دفاع از مرزها و مردم ایران را به عهده گرفتند، بلکه شهدای گمنام، نمادی از شجاعت، ایمان و پایبندی به ارزش‌های ملی ایران هستند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: شهدا با برتری در میدان جنگ، جان خود را در راه دفاع از وطن و اسلام و کشور اسلامی فدا کردند، این شهدا با اراده قوی، در برابر دشمنان مقاومت‌ کردند و با دفاع از ارزش‌های دینی و ملی، نشان دادند که هویت ملت ایران بر پایه ایثار، شهادت، استقلال، آزادی، عدالت و مقاومت استوار است.

وی خاطرنشان کرد: شهدای گمنام با اهدا کردن جان خود، به ملت ایران یادآوری می‌کنند که استقلال و آزادی وطن در زمره ارزشمندترین اصولی است که ملت ایران بر آن پایه‌گذاری کرده است.

آل‌هاشم گفت: آنها با شجاعت و ایمان به خدا، در برابر دشمنان خارجی، نشان دادند که ملت ایران همواره آماده دفاع از ارزش‌های اسلامی و ملی است و این ارزش‌های ملی، به عنوان یک بخش اصیل از هویت ملت ایران، همچنان در قلب جامعه پویا و استوار است.

انتقام سخت ایران از تروریست ها /شناسایی و تعقیب ادامه دارد /پیکرهای شهدای فراجا در حمله تروریستی "راسک" به زیارت امام رضا(ع) می‌روند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همچنین شهدای گمنام با ایمان و پایبندی به ارزش‌های دینی، نمادی از هویت مذهبی در ملت ایران اسلامی هستند. آنها با دفاع از ارزش‌های دینی و حقوق مردم، نشان دادند که ایمان و دین در تقویت و استمرار هویت ملت ایران نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: این شهدا از اهمیت تعالیم دین اسلام و ارزش‌های اخلاقی، در ایجاد و تثبیت هویت ملت ایران آگاه و برخوردار بودند.

آل‌هاشم تاکید کرد: شهدای گمنام، به عنوان نمادی از مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی، نشان می‌دهند که هویت ملت ایران بر پایه استقلال و استکبار ستیزی هم تعریف می‌شود، آنها با مبارزه و اهدا کردن جان خود، نشان دادند که ایرانیان از دخالت خارجی و تحمیل اراده‌های خارجی منزجر و آزادی و استقلال خود را حفظ می‌کنند.

بهترین الگوی بانوان مسلمان حضرت زهرا (س) است

امام جمعه تبریز گفت: شهدای گمنام یادآور این حقیقت هستند که ملت ایران همواره در برابر تهدیدات خارجی و داخلی، آماده دفاع از ارزش‌های دینی و ملی است. این شهدا با نشان دادن شجاعت، تلاش، ایثار و شهادت نمونه‌ای برتر از ایمان و پایبندی به وطن و ارزش‌های دینی و ملی هستند.

وی گفت: این مراسم تشییع شهدای گمنام به عنوان یادآوری ارزش های دفاع مقدس است که به حفظ و پایداری کشورمان که به حفظ و پایداری کشورمان منجر شد. این افتخارآفرینی همراه با گمنامی باید همواره در ذهن و قلب اعضای جامعه به خصوص نسل جوان حک شود.

امام جمعه تبریز افزود: این بزرگداشت، ما را به تفکر و عمل برای تحقق اهداف ملی و پیشرفت جامعه تشویق می‌کند و نشان می‌دهد که به لطف فداکاری شهدا، ما امروز در این سرزمین، با امنیت زندگی می‌کنیم.

۲۱۹۲۱۸