شهر خبر

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی:

هر کسی از مادرش قهر می‌کند، می‌آید و لیست می‌دهد؛ این وضعیت ناشی از خودبزرگ‌بینی برخی گروه‌هاست

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: متأسفانه برخی از گروه‌ها مبدع شرایطی هستند که هر کسی از مادرش قهر می‌کند، می‌آید و لیست می‌دهد؛ مثلا تحت عنوان عدالت‌خوایی یا دیگر عناوین لیست می‌دهند که این وضعیت ناشی از خودبزرگ‌بینی برخی گروه‌هاست.

هر کسی از مادرش قهر می‌کند، می‌آید و لیست می‌دهد؛ این وضعیت ناشی از خودبزرگ‌بینی برخی گروه‌هاست
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۶ ۱۴:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، اصولگرایان ضرورت رسیدن به وحدت را در خود بیش از پیش احساس می‌کنند. اینکه بتوانند با وحدتی یکپارچه اولا لیستی واحد ارائه دهند، ثانیا با این کار مانع از پراکندگی سبد رأی‌شان شوند و در نهایت جلوی پیش‌روی رقیب انتخاباتی خود یعنی اصلاح‌طلبان را بگیرند. حالا پرسش آن است زمینه تحقق چنین شرایطی را چگونه می‌توان فراهم کرد؟

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «به مسئله انتخابات هر نگاهی داشته باشیم، حتما وحدت نشان از تعقل‌گرایی و احترام به کار جمعی است. به همین دلیل هم تأثیر مستقیم در انگیزه‌بخشی به رأی‌دهندگان دارد. اگر رأی‌دهندگان احساس کنند در یک روند سیاسی هر کسی ساز خود را می‌زند، تصور می‌کنند آنها انگیزه خالصی برای خدمتگزاری ندارند و مسائل خودشان برایشان اهمیت دارد؛ بنابراین بی‌انگیزه می‌شوند. اگر واقعا به مشارکت اهمیت قائل هستیم و مشارکت را بحثی کلیدی در انتخابات می‌دانیم طبیعتا خارج‌کردن طرفداران از سردرگمی و جلوگیری از بی‌انگیزگی یکی از شاخص‌های مهم است».

به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفت و گوی سلیمی نمین را در ادامه می خوانید: