شهر خبر

آموزش و پرورش صدای این فرهنگیان را درآورد / با حقوق ۷ میلیونی و بدون رتبه بندی سر کار هستیم

آموزش آموزش و پرورش صدای این فرهنگیان را درآورد / با حقوق ۷ میلیونی و بدون رتبه بندی سر کار هستیم

رتبه بندی ورودی های سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان تا کنون انجام نشده است.

رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

یکی از پیام های ارسالی مخاطبان تیتر کوتاه به این رسانه حاکی از آن است که با گذشت حدود ۳ ماه از سال تحصیلی، فعلا خبری از رتبه بندی این گروه از فرهنگیان نیست. در پیام این مخاطب آمده است: « با اینکه ۳ ماه از سال گذشته است اما رتبه بندی ورودی های ۱۴۰۲ که سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان قبول شده اند انجام نشده است. با این که رتبه بندی تاثیر مستقیم در حقوق معلمان دارد اما ما با حقوق ۷ میلیون تومان سر کلاس درس حاضر می شویم و این در حالی است که طبق قانون تمام معلمان باید رتبه بندی شده و بر اساس آن رتبه بندی حقوق دریافت کنند.»

پیگیری های تیتر کوتاه از وضعیت رتبه بندی معلمان در سایر استان های کشور نیز حاکی از آن است که وضعیت رتبه بندی ورودی سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان در سایر استان های کشور نیز به همین منوال است و فقط  آموزش و پرورش شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی و شهرستان بهارستان واقع در اسلامشهر رتبه بندی این گروه از فرهنگیان را تایید کرده اند.

رتبه-بندی

با توجه به اینکه تامین معیشت مناسب برای فرهنگیان می‌ تواند باعث افزایش تمرکز و انگیزه آن‌ ها در انجام وظایفشان شده و در نتیجه، کیفیت آموزش و پرورش در جامعه بهبود یابد، ضروری است که وزارت آموزش و پرورش نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای نشان داده و هرچه سریعتر دستور اعمال رتبه بندی این گروه از فرهنگیان را صادر کند.