شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#کرمانشاه#بغداد#روابط عمومی

پرواز مشهد به بغداد در کرمانشاه نشست

پرواز مشهد به بغداد در کرمانشاه نشست

ایرنا نوشت: مسوول روابط عمومی فرودگاه کرمانشاه از فرود پرواز مشهد مقدس به بغداد به دلیل شرایط نامساعد جوی بغداد در فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

محمد بیگ پور گفت: پرواز شرکت هواپیمایی تابان در مسیر مشهد مقدس به بغداد عصر امروز شنبه به علت نامساعد بودن شرایط جوی فرودگاه بغداد در فرودگاه کرمانشاه به زمین نشست.

وی اضافه کرد: این پرواز پس از ۲ ساعت با توجه به مساعد شدن شرایط جوی شهر بغداد فرودگاه کرمانشاه را به سمت فرودگاه بغداد ترک کرد.

بیگ پور افزود: فرودگاه کرمانشاه با توجه به نقش اثربخش خود به عنوان فرودگاه احتیاطی فرودگاه‌های بغداد و نجف است.

 فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و پایه فرودگاه های غرب کشور محسوب می شود که حدود ۷۰ پرواز هفتگی دارد؛ این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران استان کرمانشاه، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور نیز برعهده دارد.

سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق این فرودگاه بین المللی به مقاصد داخلی جابه جا شدند که این تعداد مسافر در قالب ۲ هزار و ۹۷۰ پرواز داخلی و به مقاصد تهران، مشهد، کیش، شیراز و عسلویه جابجا شدند.

۵۴ تا ۷۰ پرواز هفتگی از طریق فرودگاه بین المللی کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ انجام شد و در این مدت همچنین ۲ میلیون و ۷۵ هزار کیلوگرم بار از طریق این تعداد پرواز جابجا شد.

هم‌اکنون از ۲۰ درصد ظرفیت فرودگاه کرمانشاه استفاده می‌شود که به دلیل کمبود ناوگان هوایی، بخش عمده تقاضای مردم مغفول مانده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت مرکزیت استان‌های غربی کرمانشاه را دارد.

۴۷۴۷