شهر خبر

حمله اتمی کره‌شمالی به آمریکا به نابودی دولت «کیم» منتهی می‌شود

حمله اتمی کره‌شمالی به آمریکا به نابودی دولت «کیم» منتهی می‌شود

مهر نوشت: آمریکا و کره‌جنوبی تهدید کردند که هر حمله اتمی از سوی کره‌شمالی به واشنگتن یا هم‌پیمانان آن، به نابودی دولت «کیم» منتهی خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و کره جنوبی امروز شنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به کره شمالی هشدار داده اند هرگونه حمله اتمی علیه این کشورها یا متحدانشان غیرقابل قبول بوده و منجر به نابودی دولت «کیم جونگ اون» (رهبر کره شمالی) خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی واشنگتن و سئول در این ارتباط آمده است: طرف آمریکایی بار دیگر تاکید کرد که هرگونه حمله هسته‌ ای کره شمالی علیه کره جنوبی با پاسخی سریع، گسترده و قاطع مواجه خواهد شد.

این در حالیست که به گزارش رویترز، دومین گروه مشورتی هسته ای آمریکا و کره جنوبی دیروز جمعه در واشنگتن تشکیل شد.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در خصوص منشا صدور این بیانیه رسانه ای نشده است.

این در حالیست که مهر ماه سال جاری رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که این کشور راهبرد جدید ایالات متحده در مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی را یک تهدید مداوم می‌داند.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای با اشاره به مانورهای نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی و ارسال یک زیردریایی هسته‌ای استراتژیک به منطقه، آمریکا را به افزایش تهدیدات هسته‌ای متهم کرده بود.

این مقام نظامی کره شمالی با استناد به یک الحاقیه به قانون اساسی این کشور گفته بود که ارتش کره شمالی پایدارترین استراتژی واکنش سریع در قبال راهبرد نظامی ایالات متحده را در اختیار دارد.

سخنگوی وزارت دفاع کره‌شمالی همچنین در بیانیه خود افزود که مانورها و تحرکات نظامی آمریکا در منطقه نشان‌دهنده قصد آن کشور برای حمله به کره‌شمالی است.

310310