شهر خبر

هاآرتص: نتانیاهو مشکل اصلی اسرائیل است

ایسنا نوشت: با بالا گرفتن تنش‌های داخلی در تل‌آویو، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص با گرفتن انگشت‌اتهام به سمت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، او را مشکل اصلی این رژیم در وضعیت کنونی دانست.

نشریه هاآرتص رژیم صهیونیستی در سر مقاله‌ای نوشت: «اسرائیل می‌تواند چشم و گوش خود را ببندد و در واقع رسانه‌های اسرائیلی به ندرت تصاویر تخریب و ویرانی‌ها در غزه را منتشر می‌کنند. اما جو بایدن اتفاقات را آنگونه که هستند، توصیف کرد.»

هاآرتص در ادامه این سرمقاله آورده است:‌ «جو بایدن هنگام توصیف وضعیت سیاسی در اسرائیل در حق نتانیاهو لطف کرد و گفت، این نخست‌وزیر، یک دوست خوب است، اما بر این باور است که او باید به همراه این کابینه تغییر کند و کابینه کنونی نتانیاهو را محافظه‌کارترین کابینه در تاریخ یهود خواند.»

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: «حقیقت حتی از این هم بدتر است. کابینه نتانیاهو هر چیز دیگری هست، به‌جز محافظه‌کار.»

این روزنامه عبری کابینه نتانیاهو را یک کابینه «راستگرا» و «رادیکال» که «یک کودتا را به پیش برده و در رویای الحاق اراضی است» توصیف کرد.

هاآرتص در این سرمقاله نتیجه‌گیری کرد: «نتانیاهو برای مصالح اسرائیل کار نمی‌کند، بلکه به دنبال بقای سیاسی خودش است. آقای بایدن! مشکل اسرائیل ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و رفقای جدیدش نیست. مشکل اسرائیل، نتانیاهوست.»

310310