شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#فرصت#طلایی#برای#متقاضیان#خرید#ماهه#صاحب#شوید

فرصت طلایی برای متقاضیان خرید خودرو / ۳ ماهه صاحب خودرو شوید

خودرو فرصت طلایی برای متقاضیان خرید خودرو / ۳ ماهه صاحب خودرو شوید

ثبت‌نام دو محصول ساینا و شاهین اتوماتیک از محل ظرفیت‌های خالی شرکت سایپا در سامانه یکپارچه عرضه خودرو باز شده و تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۲۷ آذر امکان ثبت سفارش وجود دارد.

پیش‌فروش یا مرحله پیش ساخت در بازار خودرو، تأثیرات مهمی بر صنعت و بازار خودروسازی دارد. این اقدام معمولاً با ارائه تخفیف‌ها یا شرایط ویژه به مشتریان در مرحله اولیه تولید یک مدل خودرو صورت می‌گیرد. تاثیر اصلی پیش‌فروش، ایجاد احساس فوری برای خریداران و افزایش تقاضا در بازار است. این اقدام می‌تواند باعث ایجاد اشتیاق برای خرید، جلب مشتریان جدید، و حتی تسهیل فرآیند تولید و توزیع شود. همچنین، باعث ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان می‌شود و به ویژه در مواجهه با چالش‌های اقتصادی می‌تواند برای صنعت خودروسازی به عنوان یک راهکار استراتژیک عمل کند.

سامانه یکپارچه فروش خودرو ، سامانه ای است که با هدف تنظیم بازار خودرو، کوتاه کردن دست دلالان از بازار و در نهایت کاهش قیمت خودرو در بازار رونمایی شد. در این طرح خودروسازان بر اساس برنامه های تولید خود، اقدام به پیش فروش محصولات خود می کردند.

ثبت‌نام دو محصول ساینا و شاهین اتوماتیک از محل ظرفیت‌های خالی شرکت سایپا در سامانه یکپارچه عرضه خودرو باز شده و تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۲۷ آذر امکان ثبت سفارش وجود دارد.

طرح‌های عرضه شامل طرح عادی، طرح خودروهای فرسوده (خودروهایی که مورد تایید ستاد نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده باشند) و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

گفتنی است تخصیص خودرو برای متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر طبق ماده ۱۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

ثبت‌نام در این مرحله هیچگونه حقی برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد خودروساز فقط بر اساس قطعی کردن ثبت نام و واریز وجه متقاضی در زمان مقرر شده، شکل می‌گیرد.

خودروهای عرضه شده در این مرحله، ساینا SDA و شاهین با گیربکس اتوماتیک با تحویل حداکثر سه‌ماهه است.

متقاضیان برای ثبت نام در سامانه باید شرایط اعلام شده را داشته باشند:

فقط متقاضیان دو مرحله قبلی عرضه خودرو در سامانه یکپارچه، می‌توانند خودرو انتخاب کنند.

برای همه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه (که ۱۰۰ میلیون تومان پول بلوکه کرده بودند) و موعد زمانی تحویل خودرو آن‌ها پیش از این در فصول آتی تعیین شده است، امکان لغو سفارش قبلی و انتخاب خودرو از محصولات عرضه شده میسر است.

با توجه به نوع فروش فوری پس از فراخوان خودروساز و اعلام مهلت واریز وجه، متقاضیان باید حداکثر تا ۵ روز برای تکمیل وجه اقدام کنند.

به افرادی که برایشان دعوت‌نامه صادر شده و یا خرید خودرو داشته‌اند و همچنین متقاضیانی که در طرح‌های جایگزینی قبلی سامانه و یا طرح عرضه خودروهای وارداتی شرکت کرده‌اند امکان انتخاب خودرو نخواهند داشت و مشمول این طرح نیستند ضمن اینکه اطلاعات همه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.