شهر خبر

هشدار خانواده‌های اسیران اسرائیلی به نتانیاهو: دست به اعتصاب غذا می‌زنیم

هشدار خانواده‌های اسیران اسرائیلی به نتانیاهو: دست به اعتصاب غذا می‌زنیم

ایرنا نوشت: خانواده‌های اسرای اسرائیلی که توسط گروه مقاومت فلسطین در غزه نگهداری می‌شوند پس از اینکه «بنیامین نتانیاهو»‌ نخست‌وزیر این رژیم از ملاقات با آنها خودداری کرد تهدید کردند که دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» ۱۰۰ خانواده از اسیران اسرائیلی بازداشت شده در غزه، نتانیاهو را متهم کردند که برای پاسخ ندادن به مطالبات آنها تلاش می‌کند تا بین خانواده اسیران اسرائیلی اختلاف اندازد.

«رونان تسور» مدیر اطلاعات ستاد هماهنگی خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه گفت که این خانواده‌ها با یکدیگر نشست برگزار کردند و تصمیم گرفتند با تلاش‌های «نتانیاهو» برای اختلاف انداختن بین صفوف خود مقابله کنند.

به گزارش این روزنامه، تسور تاکید کرد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه در تضاد با تلاش‌ها برای بازگرداندن اسیران اسرائیلی است.

وی افزود: خانواده‌های اسیران اسرائیلی تهدید کردند که به اعتصاب غذای نامحدود دست خواهند زد و تا عصر امروز (شنبه) به «نتانیاهو» فرصت دادند تا با کابینه جنگ دیدار و برای بازگرداندن فرزندان اسیر خود تلاش کند.

تاکنون هیچ اظهارنظری از سوی مقامات رژیم اسرائیل در مورد تهدید خانواده‌های اسیران ارائه نشده است.

شبکه «ای ۲۴» رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی انتشار اخباری مبنی‌بر کشته‌شدن سه اسیر اسرائیلی توسط ارتش این رژیم، خانواده‌های این اسیران در تل‌آویو تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، خانواده‌های اسیران کشته شده رژیم صهیونیستی گفته‌اند که به‌همین مناسبت امروز (شنبه) بیانیه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهند داد.

خانواده‌های اسیران اسرائیلی که در مقابل مقر ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تجمع کرده‌اند خواستار معامله تبادل اسرا با نیروهای مقاومت فلسطینی شدند و اعلام ارتش رژیم جنایتکار اسرائیل مبنی‌بر کشته‌شدن سه اسیر اسرائیلی بر اثر اشتباه نیروهای ارتش این رژیم جنایتکار را به‌شدت محکوم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کرد که نظامیان این رژیم سه تن از اسرای خود در منطقه شجاعیه غزه را به اشتباه به قتل رساندند.

بر اساس این گزارش، یوتام حاییم و سامر طلالقه به‌همراه اسیر سوم که خانواده این اسیر نخواستند نامش اعلام شود، به اشتباه توسط نظامیان صهیونیست کشته شدند.

پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره هلاکت و زخمی‌شدن شماری از نظامیان صهیونیست در نتیجه آتش خودی منتشر شده بود.

رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به نوار غزه فقط هلاکت ۱۱۹ نظامی خود را تایید کرده است، این در حالی است که این آمار بسیار بیشتر می‌باشد. ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به‌طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند و دلیل این اقدام شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست و ترس از واکنش‌ها در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

در همین حال به اعتراف رسانه‌های صهیونیستی، آمار زخمی‌هایی که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند با آماری که در لیست بیمارستان‌ها است، اختلاف زیادی دارد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تداوم انتقال نظامیان زخمی ارتش اسرائیل به بیمارستان‌های این رژیم اعلام کرد که اختلاف فاحشی میان تعداد زخمی‌هایی که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند با آماری که در لیست بیمارستان‌ها ثبت می‌شود، وجود دارد.

311311