شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سیب#سیب#ایران#کمک#تنظیم#بازار#هند#رفت#ماجرا#چیست؟

سیب ایران به کمک تنظیم بازار هند رفت / ماجرا چیست؟

اقتصاد سیب ایران به کمک تنظیم بازار هند رفت / ماجرا چیست؟

دولت هند در پی کاهش تولید داخل، اقدام به واردات گسترده سیب از ایران کرده که باعث کاهش قابل توجه قیمت سیب در بازار این کشور به دبنال واردات سیب است.

سیب میوه‌ای اشتهایی و محبوب است که به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C، فیبر، و مواد معدنی مانند پتاسیم شناخته می‌شود. این میوه نسبت به سایر میوه‌ها کم کالری دارد و مصرف روزانه آن به بهبود سلامتی دست کمک می‌کند. سیب‌ها می‌توانند به عنوان یک منبع انرژی طبیعی و تازه در هر فصلی مصرف شوند و در تنوع آشپزی و تهیه دسرها نیز جایگاه ویژه‌ای دارند.

دولت هند در پی کاهش تولید داخل، اقدام به واردات گسترده سیب از ایران کرده که باعث کاهش قابل توجه قیمت سیب در بازار این کشور شده است.

 رسانه‌های هندی نوشتند سیب ایران یکی از میوه‌های تولیدی این کشور است که توانسته جای خود را در بازار هند پیدا کند؛ تاحدی که تولیدکنندگان داخلی این کشور را در تنگنا قرار داده است.

بر اساس این گزارش انواع سیب تولیدی ایران با قیمتی ارزان‌تر در بازار هند یافت می‌شود و مصرف‌کنندگان هندی سیب ایران را بر تولیدات داخلی که گران‌تر هستند، ترجیح می‌دهند. فیاض احمد مالک، رئیس انجمن میوه‌کاران شمال کشمیر در این باره گفت: تولید سیب کشمیری در سال‌جاری کاهش قابل توجهی داشته و همین مسأله باعث گرانی سیب تولید داخل شده است.

دولت هند برای جبران کمبود سیب در بازار این کشور ۱.۴ میلیارد نفری، مانند سال‌های گذشته، اقدام به واردات گسترده سیب‌های ایرانی کرده است.

وی گفت: واردات سیب ایرانی در ۱۵ روز گذشته آغاز شده که باعث کاهش بیش از ۶۰۰ روپیه‌ای نرخ سیب در هر جعبه شده است. این تولیدکننده هندی گفت: تنها دو هفته پیش، یک جعبه سیب ما بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ روپیه در بازارهای مختلف میوه هند به فروش می‌رسید اما اکنون ما هر جعبه را ۸۰۰ روپیه می‌فروشیم. مالک گفت که آنها از دولت درخواست کرده‌اند تا بر واردات سیب‌های ایرانی تعرفه وضع کند. هر جعبه سیب ایرانی به وزن ۱۰.۵ کیلوگرم در حال حاضر به قیمت ۶۰۰ روپیه به فروش می‌رسد. داده‌ها حاکی از آن است که ایران از آوریل ۲۰۲۱ میلادی تا ژانویه ۲۰۲۲، حدود ۱۹۵۰ تن سیب به ارزش ۲ میلیون دلار به هند صادر کرده است.