شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

بازیگر جدید در عرصه حمل و نقل جاده ای / نقش پررنگ ایلان ماسک در بازار ماشین سنگین

اقتصاد بازیگر جدید در عرصه حمل و نقل جاده ای / نقش پررنگ ایلان ماسک در بازار ماشین سنگین

هنوز مشخص نیست که اولین خریداران چه قیمتی برای این کامیون پرداخته اند، زیرا آنها مدت ها قبل آن کامیون ها را رزرو کرده اند.

تسلا کامیون برقی مورد انتظار خود را با قیمت هایی فراتر از انتظار تحویل می دهد.

چهار سال پس از افشای پروژه توسعه کامیون الکتریکی سبک Cybertruck، سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی تسلا اولین دسته از این کامیون را به مشتریان تحویل داد.

رئیس شرکت، ایلان ماسک، شخصا تعدادی از آنها را به صاحبانشان تحویل داد. اما قیمت کامیون بسیار بالاتر از تمام انتظارات و برآوردهای قبلی اعلام شده بود.

تسلا، یک شرکت خودروسازی و فناوری ایالات متحده است که در سال 2003 توسط ایلان ماسک و تینا کارلسون تأسیس شد. معروف به تولید خودروهای برقی، تسلا با مدل‌هایی مانند Model S، Model 3، Model X، و Model Y در بازار حاضر حضور دارد. این شرکت به دلیل نوآوری‌های فناورانه، عملکرد بالا، و استفاده از تکنولوژی اتوماسیون رانندگی شناخته می‌شود. در کنار خودروهای برقی، تسلا در زمینه تولید باتری‌های قدرتمند و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی نیز فعالیت دارد. تسلا با موفقیت به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودروهای برقی شناخته شده و در توسعه فناوری‌های پیشرفته انرژی نیز نقش بزرگی ایفا کرده است.

وقتی کامیون جدید ۴ سال پیش بر اساس شروع تولید آن در اواخر سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، قیمت فرضی آن بین ۴۰ تا ۷۰ هزار دلار بود، اما با تحویل کامیون در نهایت قیمت ارزان ترین رده آن به ۶۱ هزار دلار و قیمت بالاترین رده به ۱۰۰ هزار دلار رسید.

با این حال، هنوز مشخص نیست که اولین خریداران چه قیمتی برای این کامیون پرداخته اند، زیرا آنها مدت ها قبل آن کامیون ها را رزرو کرده اند.

با راه اندازی کامیون سبک برقی Cybertruck، تسلا در حال ورود به یکی از سودآورترین بخش های بازار خودرو در ایالات متحده است، جایی که کامیون های سبک از محبوب ترین خودروها هستند.

سال پیش کامیون سبک شورولت سیلورادو پرفروش ترین خودرو در بازار آمریکا بود. همچنین در ادوار گذشته کامیون فورد F در رده های مختلف خود پرفروش ترین در بازار بوده است.

ماسک اخیرا گفته که تسلا قصد دارد سالانه ۲۵۰۰۰۰ کامیون Cybertruck تولید کند، اما ممکن است نتواند قبل از سال ۲۰۲۵ به این هدف دست یابد.