شهر خبر

صحبت‌های پیروانی درباره خوشحالی نکونام و داوری دربی ۱۰۲

صحبت‌های پیروانی درباره خوشحالی نکونام و داوری دربی ۱۰۲

ورزش سه نوشت: خوشحالی من هم به سمت هواداران خودمان بود اما هرکس هر طور که دوست دارد می‌تواند خوشحالی کند و ما نسبت به این مسئله اعتراضی نداریم.

دربی ۱۰۲ تهران با حواشی بسیاری روبرو بود و به نظر می‌رسد این حواشی فعلا ادامه داشته باشد. هر چند از قبل از بازی هم به نظر می‌رسید این بازی حواشی زیادی داشته باشد اما شاید کسی فکر نمی‌کرد این همه اظهار نظر و شکایت و بحث درباره تک تک لحظه‌ها به وجود بیاید.

یکی از این حاشیه‌ها شادی گل خاص جواد نکونام بعد از گل دیرهنگام استقلال بود که گفته شد در جواب شادی گل افشین پروانی پس از گل پرسپولیس اتفاق افتاده با این حال مدیر تیم پرسپولیس اعتراضی به شادی گل سرمربی رقیب ندارد و می‌گوید هر کسی می‌تواند هر طور دوست دارد شادی گل انجام دهد.


هر کسی مختار است هر جور دلش می‌خواهد شادی کند و تصمیم این اتفاق با خود آن شخص است.من اعتراضی ندارم.


نه، شادی من که سمت هواداران خودمان بود و هیچ گونه بی‌احترامی هم نداشت. من اعتراضی به شادی حریف ندارم. گل زدن در دربی خوشحالی دارد. برای من هم دربی بسیار با اهمیت است و حساس، چه زمانی که بازی می‌کردم چه حالا که در کنار تیم هستم. خوشحالی من هم به سمت هواداران خودمان بود اما هرکس هر طور که دوست دارد می‌تواند خوشحالی کند و ما نسبت به این مسئله اعتراضی نداریم.


همان طور که گفتم هر کسی هر طور که دوست دارد می‌تواند شادی‌اش را نشان بدهد و من نسبت به این موضوع اعتراضی ندارم.


فقط می‌خواهم بگویم اگر VAR می‌خواست به داور کمک کند باید در آن صحنه دقیقه ۶۰ به کمکش می‌آمد و بازیکن حریف اخراج می‌شد.


به نظرم با یک تصمیم اشتباه لایسنسش را زیر سوال برد هر چند داور وسط خودش کاملا نزدیک صحنه بود. تیم VAR با تصمیم اشتباه کارنامه خود و داوری این مسابقه را زیر سوال برد. خواهش من این است که این اشتباه را به ای اف سی و کمیته فیفا گزارش و ارسال کنند. فکر می‌کنم ما داور از خارج آوردیم که کمک کند. اینکه کمک داور ویدئویی نخواست آن صحنه را ببیند عجیب است و اگر حریف در دقیقه ۶۰ ده نفره می‌شد فکر نمی‌کنم آن اتفاقات آخر بازی می‌افتاد. در هر صورت VAR آمده که به داور کمک کند و اینکه تصمیم اشتباه نگیرد. پس VAR قبل از اینکه به داور کمک کند به تیم حریف کمک کرد به خاطر اخراج نشدن بازیکن‌شان در دقیقه ۶۰. در واقع ما متضرر شدیم.


در امور فنی باید کادر فنی صحبت کنند ولی اگر در دقیقه ۶۰ حق به حق دار می‌رسید این ادعای برتری وجود نداشت.


فقط این را بگویم که من فکر نمی‌کنم نیمکت ما به تیم داوری یا به نیمکت حریف بی‌احترامی کرده باشد. اگر هم بحثی بود دنبال حق‌مان بودیم. اوجش هم همان صحنه دقیقه ۶۰ بود و اینکه چرا نرفتند ببینند؟ داور می‌رفت، نگاه می‌کرد و اگر نبود ادامه بازی می‌داد. چنین صحنه‌ای باید حتما چک می‌شد. با توجه به کارت زرد آن بازیکن چرا داور فرا خوانده نشد؟


همیشه این صحنه‌ها هست اما آن مسائلی که در زمان کرنر زدن‌ها اتفاق می‌افتاد و بطری پرتاب می‌کردند را ما هیچ وقت تائید نمی‌کنیم و امیدوارم این مسئله تمام شود چرا که اصلا قشنگ نیست چه زمان درون رختکن رفتن تیم‌ها چه موقع کرنر زدن.


من ایرادی نمی‌بینم. آقای افشاریان باید به عنوان مسئول کمیته داوران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون برخورد مسئولانه‌تری روی این صحنه می‌داشت.


در این مورد حرفی ندارم. امیداورم در بازی‌های بعد بهتر قضاوت کند.


خب هر کسی از مجموعه خودش تعریف می‌کند. مشکل بزرگ داوری این بازی همان صحنه دقیقه ۶۰ بود که داور عراقی نخواست داور وسط صحنه را بازبینی کند.

۲۵۸ ۲۵۸