شهر خبر

جمله متفاوت هنری کیسینجر درباره روحانی معروف /جلسه مهم برای رفع حصر آیت الله منتظری به روایت آیت الله هاشمی

جمله متفاوت هنری کیسینجر درباره روحانی معروف /جلسه مهم برای رفع حصر آیت الله منتظری به روایت آیت الله هاشمی

هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز بیست و سوم آذر ماه از دو دیدار مهم با در مورد رفع حصر آیت‌الله منتظری و دیدار نمایندگان با رهبری نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیست و سوم آذر ماه سال ۱۳۷۹ آمده است؛

آقایان [امیر] تهرانی، [معاون پارلمانی وزارت اطلاعات] و آقای نوروزی، مدیرکل اطلاعات قم، آمدند. گزارشی در مورد وضع امنیتی قم و ضرورت مهار شرارت اشرار دادند. در خصوص بیت آیت‌الله منتظری‌ گفتند، بحث بر سر نحوه رفع حصر از ایشان، در شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد و آقای سعید منتظری، به جرم توزیع شبنامه هشتاد صفحه‌ای و ارتباط با ضدانقلاب در خارج و دادن پول به افرادی مثل آقایان [عمادالدین] باقی، [عزت‌الله] سحابی و [احمد] زیدآبادی و ... در بازداشت است.

هاشمی شاهرودی گفت در برخورد با ضدانقلاب و نویسنده‌های ماجراجو مصمم است/ کشف اسناد مهم از خانه فروهرها/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

ابراز نگرانی از وضع دادگاه‌ قتل‌های زنجیره‌ای به روایت آیت‌الله هاشمی/ جمعی از دانشجویان لیبرال‌ در سخنرانی سیدمحمد خاتمی اخلال‌ کرده‌اند

آقای علیرضا نوری، [نماینده تهران]، برادرآقای عبدالله نوری، [وزیر سابق کشور] آمد. گفت، در انتخابات نظام پزشکی در تهران، اول شده و می‌خواهد، نامزد ریاست [سازمان] نظام پزشکی کشور شود. درخواست داشت که تجدیدنظر محکومیت برادرش و مرخصی هفتگی او پیگیری شود.

عصر، هیئت‌رئیسه [فراکسیون] جناح دوم‌ خردادی مجلس‌ آمدند؛ آقایان [سیدعلی‌اکبر] محتشمی، [محسن] صفایی [فراهانی]، بهزاد نبوی، [ابوالقاسم] سرحدی‌زاده، علی [هاشمی] اخوی‌زاده، [علی‌اصغر] رحمانی‌خلیلی، [علی] شکوری‌راد و [محمدرضا] خباز گفتند، هیچ یک از مجالس انقلاب، مثل مجلس ششم، دچار انتقاد و حمله و فشار نیست.

از فشارهای قوه قضائیه و صداوسیما و جریان راست و شورای نگهبان، گله شدید داشتند و از من درخواست کمک، برای رفع مشکلات مجلس و نیز حل مشکل تفسیر اخیر با شورای نگهبان در مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت شدند.

آقای رحمانی‌خلیلی، [نماینده بهشهر] ‌گفت، همه می‌دانند که اگر شما بخواهید، می‌توانید و برای تأیید حرف خود نقل‌ کرد که [هنری] کیسینجر، [استراتژیست آمریکایی] گفته است، در صد سال اخیر، شخصیتی قوی‌تر از آقای هاشمی‌رفسنجانی در ایران و خاورمیانه دیده نشده و او دولت آمریکا را در مسئله مک‌فارلین، دست‌انداخته است. گفتم، این وضع مجلس، انعکاس وضع خاص جامعه و اختلافات است و شما که مجلس و دولت را در اختیار دارید، نباید به اختلافات و نزاع‌ها دامن بزنید و باید طرفدار آرامش باشید که بتوانید بهتر کار کنید و در مجمع هم با نظر کارشناسی و مصالح و بدون تعصبات جناحی عمل می‌کنیم.

۲۷۲۱۸