شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اقلیم کردستان#دولت

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق: عراق و اقلیم کردستان هرگز مصدر هیچ تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق: عراق و اقلیم کردستان هرگز مصدر هیچ تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

آقای"ریبر احمد" وزیر داخله دولت اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار که سفیر عراق نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو و رئیس دفتر وزیر خارجه عراق نیز حضور داشتند، با تاکید بر عمق روابط نزدیک، عمیق و برادرانه دو کشور ایران و عراق، از روند رو به رشد روابط دو کشور در همه زمینه‌ها اظهار خرسندی کرد و این روابط را به نفع دو کشور و نیز کل منطقه دانست.

وی عزم دوستان عراقی برای اجرای کامل توافقنامه امنیتی میان دو کشور را ستود و بر ضرورت تبدیل مرزهای مشترک ایران و عراق به مرزهای پررونق اقتصادی و تجاری و شکوفایی به‌ نفع دو ملت تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از اقدامات انجام شده از سوی دولت عراق و اقلیم کردستان در خصوص اجرای توافقنامه مشترک امنیتی، بر ضرورت اجرای کامل آن در راستای تضمین کامل امنیت مرزهای مشترک تاکید کرد.

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق: عراق و اقلیم کردستان هرگز مصدر هیچ تهدیدی علیه ایران نخواهد بود
دیدار وزیر داخله دولت اقلیم کردستان عراق با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران


ریبر احمد وزیر داخله اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار، روابط دو کشور ایران و عراق را مثال زدنی توصیف کرد.

وی با اشاره به توافقتنامه امنیتی امضا شده میان ایران و عراق و تاکید بر عزم قاطع عراق و اقلیم کردستان بر اجرای کامل آن گفت: امنیت مرزها برای ما یک اولویت اساسی است و برخی مشکلات امنیتی گذشته هرگز به مرزهای مشترک بازنخواهد گشت و مرزهای اقلیم با ایران تحت کنترل کامل است و خاک عراق و اقلیم هرگز مصدر هیچ تهدیدی علیه ایران نخواهد بود.

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق تصریح کرد : امنیت و ثبات منطقه هدف مشترک ایران و عراق است و همکاری های مشترک در این زمینه ادامه خواهد یافت.

در این دیدار برخی موضوعات همکاری های مشترک ایران و عراق و اقلیم کردستان و نیز آخرین تحولات غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

310310