شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#نیروهای مسلح#عراق

فرمانده نیروهای مسلح عراق: عاملان حمله اخیر به سفارت آمریکا با سرویس امنیتی در ارتباط هستند

فرمانده نیروهای مسلح عراق: عاملان حمله اخیر به سفارت آمریکا با سرویس امنیتی در ارتباط هستند

ایسنا نوشت: سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که برخی از عاملان حمله به سفارت آمریکا با سرویس امنیتی در ارتباط هستند.

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به سفارت آمریکا در بغداد در هفتم دسامبر و نیز مقر سرویس امنیت ملی عراق و برخی ساختمان‌های دولتی، تعرض به امنیت و حاکمیت عراق قلمداد می‌شود.
براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یحیی رسول خاطرنشان کرد، در مقابل چنین تجاوزاتی نمی‌توان سکوت یا چشم‌پوشی کرد چراکه اینگونه اقدامات به مثابه تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات کشور است و به آبرو و عزت و کرامت عراق لطمه وارد می‌کند.
وی در ادامه تاکید کرد، پس از صدور احکام بازداشت در حق عاملان این حمله توسط دستگاه قضایی، دستگاه‌های امنیتی تعدادی از عاملان آن را بازداشت کردند.
یحیی رسول همچنین تصریح کرد، تلاش‌ها برای رسیدن به تمامی کسانی که در این حادثه دست داشتند، ادامه دارد تا در مقابل دادگاه براساس قانون اساسی به جزای خود برسند.

سفارت آمریکا در بغداد جمعه گذشته (هفدهم آذرماه) اعلام کرد که این سفارت مورد حمله موشکی قرار گرفت.
پیشتر یک رسانه عربی به نقل از مقامات عراق اعلام کرده بود که اطراف ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته ‌است.

سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرده بود که بامداد روز جمعه (هفدهم آذرماه) پس از شنیدن صدای انفجار در نزدیکی سفارت متوجه شده که هدف موشک قرار گرفته‌ است.

سفارت آمریکا از دولت عراق خواست پس از حمله دو موشک به منطقه سبز، از دیپلمات‌ها محافظت کند. این سفارتخانه ادعا کرد که این هدف‌گیری تلفات جانی نداشت و ارزیابی‌ها همچنان در حال انجام است.

310310