شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بازار مسکن#قیمت مسکن

تغییرات قیمت مسکن تا پایان سال / ۶۰۰ واحد شغلی تحت تاثیر تلاطم بازار مسکن

اقتصاد تغییرات قیمت مسکن تا پایان سال / ۶۰۰ واحد شغلی تحت تاثیر تلاطم بازار مسکن

عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان قم با اشاره به تاثیر سیاست‌های دولت در انقباض بازار مسکن گفت: به طور حتم فنر این انقباض قیمتی در بازار مسکن گشوده می‌شود اما زمان آن مشخص نیست.

بازار مسکن یکی از بزرگترین بازارهای جهان است و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. عواملی مانند نرخ بهره، تورم، درآمد مردم، تغییرات جمعیتی، تغییرات قوانین و مقررات، تغییرات در بازار سرمایه و سیاست‌های دولتی می‌توانند بر بازار مسکن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث کاهش تقاضا برای خرید مسکن شود، در حالی که کاهش نرخ بهره می‌تواند باعث افزایش تقاضا و قیمت مسکن شود. همچنین، تورم می‌تواند باعث افزایش قیمت مسکن شود و درآمد مردم نیز می‌تواند بر توانایی آن‌ها در خرید مسکن تأثیر بگذارد. در نهایت، تغییرات در قوانین و مقررات می‌تواند باعث تغییرات در بازار مسکن شود، به عنوان مثال، تغییرات در مالیات مسکن می‌تواند باعث کاهش یا افزایش تقاضا و قیمت مسکن شود.

راوش، عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان قم با اشاره به تاثیر سیاست‌های دولت در انقباض بازار مسکن گفت: به طور حتم فنر این انقباض قیمتی در بازار مسکن گشوده می‌شود اما زمان آن مشخص نیست.

محمدحسین راوش اظهار کرد: با وجود رکود و انقباض محسوس در بازار مسکن اما فعالان حوزه مسکن و ساختمان مشغول ارائه خدمت به آحاد مردم هستند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان قم افزود: دولت سیزدهم با اجرای نهضت ملی مسکن از متقاضیان مسکن حمایتی ثبت نام کرده و حتی برای آنها زمین رایگان در نظر می‌گیرد تا مانع بروز تورم محسوس در بازار مسکن شود.

وی گفت: شرایط بازار و البته سیاست‌های دولت بیانگر آن است که تا پایان سال اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نخواهد داد و قیمت مسکن در همین منوال بوده و بالاتر نمی‌رود.

راوش بیان کرد: نرخ مسکن در سال آینده از تصمیمات دولت و چگونگی تعیین پایه تورم در سال آینده نشئت می‌گیرد و قابل پیش‌بینی نیست.

بازرس انجمن انبوه سازان قم گفت: هرگونه نوسان و تلاطم بازار در حوزه مسکن بر روی حدود هزار و ۶۰۰ واحد شغلی دیگر تاثیر می‌گذرد به همین دولت سیاست دولت بر کنترل نوسانات بازار مسکن است تا سایر بازار دچار تورم نشوند.

راوش ادامه داد: افزایش قیمت مسکن و آزادسازی انقباض فعلی در همه بازارها از جمله قیمت مصالح ساختمانی موثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: به طور حتم و معمول فنر این انقباض قیمتی در بازار مسکن گشوده و رها می‌شود اما زمان و موعد این تورم قابل پیش‌بینی نیست.