شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#نیروی هوایی ارتش#انسانی

تلاش نیروی هوایی ارتش برای نخبه پروری در کشور/امیرشیخ: قادر به تولید سرمایه‌ انسانی برای ساخت سرمایه اجتماعی هستیم

تلاش نیروی هوایی ارتش برای نخبه پروری در کشور/امیرشیخ: قادر به تولید سرمایه‌ انسانی برای ساخت سرمایه اجتماعی هستیم

ایلنا نوشت: معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش با جدیت به دنبال رفع موانع نخبه‌پروری و حل و پیگیری مسائل و مشکلات نخبگان است تا نخبگان به هدف نهایی در حوزه‌های تخصصی دست یابند

امیر علی‌اکبر طالب‌زاده در جمع نخبگان علمی دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، ضمن ابراز خرسندی از حضور نخبگان برتر علمی در این مرکز دانشگاهی، گفت: حضور پربار شما نخبگان در دانشگاه هوایی شهید ستاری یکی از نقاط قوت ارتش در حوزه علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه آینده سازان نیروی هوایی ارتش در این یگان به دست شما نخبگان علمی تربیت و تحویل نیروهای مسلح خواهند شد، اظهار داشت: آینده روشنی برای نیروی هوایی ارتش در این مرکز علمی ترسیم شده و بی شک با تلاش شما و همت دانشجویان این دانشگاه، بتوانیم آینده‌ای بهتر و قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته و نیرویی در تراز انقلاب را به همگان معرفی کنیم.

هشدار نظامی ایران به آمریکا: دریای سرخ منطقه ماست /قطعا کسی نمی تواند در آن مانور بدهد

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: وجود نخبگان علمی در دانشگاه هوایی شهید ستاری راهگشای بسیاری از مشکلات و گلوگاه‌هایی است که در نیروی هوایی وجود دارد و با تلاش و پشتکار همه شما می‌توان آنها برطرف و یک گام رو به جلو برداشت.

طالب‌زاده با بیان اینکه اعضای هیات علمی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به شمار می‌آیند، خاطرنشان کرد: نخبگان علمی و اساتید علمی با برخورداری از توانمندی‌ها و شایستگی‌های لازم، نقش قابل توجهی در توسعه و افزایش اثربخشی در دانشگاه‌ها ایفا می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ نخبه‌پروری تصریح کرد: مجموعه نیروی هوایی ارتش با جدیت به دنبال رفع موانع نخبه‌پروری و حل و پیگیری مسائل و مشکلات نخبگان است تا نخبگان به هدف نهایی در حوزه‌های تخصصی دست یابند.

ارائه الگوی مدل نظام آموزشی و تربیتی در اولین نمایشگاه تربیت و آموزش ارتش

همچنین به گزارش فارس، امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در خصوص اهداف اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش با عنوان «از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی»، گفت: این نمایشگاه با هدف به نمایش‌گذاشتن زنجیره تربیت و آموزش در نظام تربیت و آموزش ارتش برپا شده است و ما توانستیم در یک زنجیره به هم پیوسته منطقی، فرآیند آموزش‌های علمی، تخصصی و همچنین فرآیند تربیت و آموزش را در ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذاریم.

وی افزود: آنچه که در این نمایشگاه نقطه کانونی و توجه بوده این است که ما به دنبال نمایش چگونگی ساخت سرمایه انسانی هستیم، آنچه که به صورت مفهومی قابل پیاده‌سازی شدن نیست، اما توانستیم به لطف خداوند این فرآیند را عینی کرده و در یک نمایشگاه در معرض دید قرار دهیم، همچنین نشان دادیم، برای یک سازمان چگونه یک عنصر ورودی تبدیل به یک سرمایه ارزشی می‌شود، زیرا هر سازمانی به دنبال ساخت سرمایه انسانی خودش است که این سرمایه انسانی در حوزه اجتماعی به نام سرمایه اجتماعی برای نظام تلقی می‌شود.

معاون تربیت و آموزش ارتش با تأکید بر اینکه ما در این نظام به دنبال این هستیم که چگونه می‌شود حوزه تربیت و آموزش را با یکدیگر ترکیب و در انتها به سرمایه انسانی مطلوب سازمان برسیم، اظهار کرد: این نمایشگاه اصلاً برای نیروهای ارتش نبوده، بلکه مختص کلیه نیروهای مسلح و برای حوزه کشوری است، ما از وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور درخواست کرده‌ایم تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند، زیرا در این نمایشگاه مدل نظام آموزشی و تربیتی را ارائه می‌کنیم.

امیر شیخ در پایان ضمن درخواست از دستگاه‌های متولی حوزه تربیت و آموزش جهت حضور در این نمایشگاه، عنوان کرد: نظام آموزشی که نتواند سرمایه اجتماعی بسازد به بیراهه می‌رود، ادعای ما این است که در این حوزه قادر به تولید سرمایه‌ انسانی برای ساخت سرمایه اجتماعی هستیم.

27218