شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نظامی ایران#دریای سرخ#آمریکا

هشدار نظامی ایران به آمریکا: دریای سرخ منطقه ماست /قطعا کسی نمی تواند در آن مانور بدهد

هشدار نظامی ایران به آمریکا: دریای سرخ منطقه ماست /قطعا کسی نمی تواند در آن مانور بدهد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تلاش آمریکا برای ایجاد نیروی دریایی بین‌المللی در دریای سرخ واکنش نشان داد و به ایسنا گفت: قطعا کسی نمی‌تواند در منطقه‌ای که تسلط داریم، مانور بدهد.

امیر محمدرضا آشتیانی، در واکنش به تلاش آمریکا برای ایجاد یک نیروی دریایی بین‌المللی در دریای سرخ با حضور ۴۰ کشور، اظهار کرد: منطقه دیگر فضای این را ندارد که کسی در آن بیش از این تردد کرده و تضارب نیرو داشته باشد. این‌ها هم قطعا چنین کاری را نمی کنند و اگر بخواهند چنین بی عقلی انجام دهند با مشکلات فوق العاده‌ای مواجه خواهند شد.

وی همچنین گفت: همه کشورها در این منطقه حضور دارند ولی این منطقه، منطقه ماست و ما روی آن منطقه‌ای که تسلط داریم، قطعا کسی نمی‌تواند مانور بدهد.

یک مقام پنتاگون اخیرا فاش کرد که آمریکا در تلاش است تا یک نیروی بین‌المللی با حضور ۴۰ کشور برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل دهد. این مقام آمریکایی که حاضر به افشای نامش نشده، به اسکای نیوز عربی اعلام کردکه است که نیرویی که قرار است تشکیل شود، منطقه‌ای به وسعت سه میلیون مایل از آب‌های بین‌المللی را زیر نظر خواهد گرفت.این نیرو شامل کشورهای عضو فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) می‌شود.

2727