شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#آمریکا#اتحادیه اروپا#اوکراین

وزیر خارجه اوکراین: اروپا برای کمک به ما خودش را دست کم نگیرد!

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه اوکراین گفت، کشورش انتظار دارد اتحادیه اروپا حمایتش از کی‌یف را ادامه دهد و از این بلوک خواست برای اختصاص کمک‌های نظامی و بشردوستانه جدید به اوکراین منتظر تصمیم آمریکا نباشد.

دمیترو کولبا،‌ وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی پالتیکو از اتحادیه اروپا خواست خودش را دست کم نگیرد و افزود: «اتحادیه اروپا حمایت‌های زیادی را به عمل می‌آورد و این ظرفیت را دارد که به ارائه این کمک‌ها ادامه دهد اما به لحاظ روانی دچار نوعی وابستگی به موضع ایالات متحده آمریکا است.»

اتحادیه اروپا در حال حاضر در تلاش برای دستیابی به توافقی بر سر ۲۰ میلیارد یورو (۲۱.۶ میلیارد دلار) حمایت نظامی از اوکراین بوده و قصد دارد ۵۰ میلیارد یوروی دیگر را هم در بودجه این بلوک به عنوان کمک‌های مالی کلان به کی‌یف در چهار سال آینده بگنجاند. با این حال، این طرح‌های این بلوک با مخالفت برخی از کشورهای عضو، از جمله مجارستان مواجه شده است.

قانونگذاران کنگره آمریکا نیز از سوی دیگر در تلاش برای توافق بر سر تصویب یک بسته بودجه مکمل درخواستی جو بایدن به ارزش ۱۱۱ میلیارد دلار شامل ۶۱ میلیارد دلار کمک برای اوکراین هستند. این بودجه درخواستی بایدن چند روز قبل به دلیل اختلاف نظرهای دموکراتها و جمهوریخواهان در کنگره آمریکا در بن بست قرار گرفت. جمهوری خواهان درخواست کرده‌اند تدابیر مربوط به امنیت مرزی آمریکا نیز در این لایحه در نظر گرفته شوند.

هفته گذشته دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در نامه‌ای به کنگره آمریکا هشدار داد، در صورتی که این کنگره بودجه مکمل درخواستی جو بایدن را تصویب نکند، اعتبارات مربوط به کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف تا پایان سال جاری میلادی تمام می‌شوند.

۳۱۰۳۱۰