شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خودرو#جدید#لوکس

خودرو جدید چینی پا به ایران گذاشت / این سدان لوکس چه شکلی است؟

اقتصاد خودرو جدید چینی پا به ایران گذاشت / این سدان لوکس چه شکلی است؟

آریزو ۸، نماد لوکس و قدرت در دنیای خودروسازی چری، با پیشرانه قوی ۲ لیتری توربو و امکانات پیشرفته، وارد ایران شد.

واردات خودرو ها به بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.

فونیکس-آریزو-۸

فونیکس آریزو ۸ که لوکس‌ترین سدان چری نیز شناخته می‌شود، خودرو مورد استفاده مدیرعامل چینی مدیران خودرو است. فونیکس آریزو ۸ که احتمالا به زودی رونمایی خواهد شد نه تنها به آپشن‌های بسیاری مجهز شده بلکه یک پیشرانه قوی هم نیروی خودرو را تامین می‌کند. مشخصات فنی فونیکس آریزو ۸ را در این مقاله بخوانید.

در شب رونمایی فونیکس تیگو ۷ پرومکس، یک دستگاه فونیکس آریزو ۸ در پارکینگ VIP هتل محل برگزاری حضور داشت که بعدا مشخص شد خودرو مدیرعامل چینی شرکت مدیران خودرو است.

فونیکس آریزو ۸ را باید لوکس‌ترین سدان چری تا امروز دانست که حتی انتخاب مدیر ارشد این شرکت خودروسازی چینی در ایران نیز بوده است.

فونیکس آریزو ۸ که در ایران رقیبی مانند شاین مکس را پیش روی خود دارد با یک پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI که با تیگو ۸ پرومکس یکسان است، عرضه خواهد شد.

پیشرانه آریزو ۸ می‌تواند نیرویی معادل ۲۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متری را به وسیله یک گیربکس دو کلاچه تر به محور جلو منتقل کند که عدد ۳۹۰ نصب شده پشت خودرو اشاره به قدرت بالای گشتاور آریزو ۸ دارد.

شتاب صفر تا صد فونیکس آریزو ۸ با توجه به پیشرانه قوی و وزن خودرو، عدد حیرت‌انگیز ۷.۶ را پیش روی ما قرار می‌دهد که از سدان فونیکس آریزو ۶ GT با زمان ۸.۰۸ ثانیه، سریع‌تر خواهد بود و لقب سریع‌ترین سدان چینی ایران را که پیش از این آریزو ۶ جی تی اختصاصی داشت، از آن خود خواهد کرد.​

امکانات رفاهی آریزو ۸ نیز یکی از کامل‌ترین بخش‌های این خودرو خواهد بود و پکیج گاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را پیش روی مصرف کنندگان ایرانی قرار خواهد داد.

آریزو ۸ به امکانات بسیاری مجهز است که ۱۰ ایربگ از جمله ایربگ زانویی و پرده‌ای، آئینه الکتروکرومیک، آیینه برقی با گرم‌کن و حافظه، فرمان برقی مجهز به گرم‌کن، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، مجهز به کول باکس و هات باکس، سیستم رانندگی خودکار ADAS با ۲۶ رادار و سنسور، اگزوز چهارگانه، سنسور پارک جلو، سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری از برند بوش، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بخشی از امکانات آریزو ۸ به شمار می‌رود.

قیمت آریزو ۸ در بازارهای جهانی از جمله روسی از ۴۰ هزار دلار آغاز و بسته به تیپ خودرو تا ۴۸ هزار دلار ادامه دارد اما قیمت آریزو ۸ در ایران را باید منتظر بمانیم تا شورای رقابت اعلام کند.

فونیکس-آریزو-۸