شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه#باران

فرار صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی و پناهنده شدن به پرتغال

فرار صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی و پناهنده شدن به پرتغال

ایرنا نوشت: شمار زیادی از صهیونیست‌های مقیم سرزمین‌های اشغالی فلسطین، به دنبال طولانی شدن تجاوز این رژیم به غزه و پاسخ شجاعانه مقاومت به تجاوزهای اشغالگران از طریق موشک باران مناطق مختلف در سرزمین‌های اشغالی، در تلاش برای ترک این منطقه و پناهنده شدن به پرتغال هستند.

به نقل از شبکه خبری فلسطینی، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شمار زیادی از صهیونیست‌ها برای فرار از ناامنی در سرزمین‌های اشغالی، درخواست پناهندگی خود را به کشور پرتغال در جنوب غرب اروپا تحویل داده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: شمار زیادی از صهیونیست ها از اعلام پذیرش پرونده های پناهندگی توسط دولت پرتغال برای ارائه درخواست در این باره استفاده کرده اند.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر نهادهای جمعیتی و مهاجرتی رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند، عملیات طوفان الاقصی که جنبش حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) علیه اشغالگران آغاز کرد، باعث فرار صدها هزار صهیونیست از سرزمین های اشغالی و بازگشت آنها به کشورهای اصلی شان شده است.

پایگاه سرایا در این باره نوشت، براساس اطلاعات انتشار یافته توسط این نهادها که در پایگاه صهیونیستی «زمان اسرائیل» منتشر شده است از هفتم اکتبر تا ابتدای نوامبر گذشته حدود ۳۷۰ هزار صهیونیست سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند. این در حالی است که از سپتامبر تا هفته اول اکتبر گذشته حدود یک میلیون نفر سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند و شماری از آنها به طور طبیعی و مانند هر تعطیلات دیگری به سرزمین های اشغالی برگشته اند، اما شماری نیز از بازگشت خودداری کرده اند.

سرایا همچنین نوشته است: حدود ۶۰۰ هزار صهیونیست که به تعطیلات آخر تابستان رفته بودند و تعطیلاتشان را در سایر مناطق دنیا گذرانده اند تاکنون به دلیل جنگ به سرزمین های اشغالی بازنگشته اند.

این پایگاه همچنین تأکید کرده است که در مجموع تعداد صهیونیست هایی که به هر دلیلی سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند، به بیش از ۹۷۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

310310