شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شب یلدا

آجیل شب یلدا چند؟ / آخرین وضعیت بازار خشکبار

اقتصاد  آجیل شب یلدا چند؟ / آخرین وضعیت بازار خشکبار

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران قیمت هر کیلو آجیل مخصوص شب یلدا را حداکثر ۴۸۰ هزار تومان اعلام کرد.

با نزدیک شدن به شب یلدا و مهیا شدن خانواده های ایرانی برای برپایی این مهمانی سنتی در کنار خانواده های شان  ،بازار آجیل و شیرینی و میوه بسیار داغ شده است. به همین سبب گاهی قیمت برخی اقلام توسط فروشندگان افزایش یافته و صدای اعتراض مردم را در می آورد.  ظاهرا تدابیری اندیشیده شده تا در بازار های  این چنینی کنترل قیمت ها انجام شود.

غلامرضا خدامی در ارتباط با بازار آجیل گفت: قیمت آجیل شب یلدای ممتاز که شامل پسته اکبری یا احمدآقایی ممتاز، بادام هندی، مغزگردو، انجیر، مغز فندوق خام، بادام پوست کاغذی، توت، کشمش، مویز و برگه زردآلو می‌شود، حداکثر ۴۸۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: آجیل شب یلدا با آجیل شیرین تفاوت دارد و دارای تنوع بیشتری است.آجیل شب یلدا که مخصوص همین ایام بوده مخلوطی از حداقل ۱۰ کالا با باسلق است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران اضافه کرد: آجیل شیرین به دو شکل  عرضه می‌شود. نوع اول آن تمام مغز  و نوع دوم نخودچی، کشمش، مویز، بادام زمینی در کنار پسته است.

به گفته وی متاسفانه برخی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، میادین شهرداری و افرادی که پروانه کسب اتحادیه های دیگر را دارند در ایام نزدیک به شب یلدا، آجیل شیرین ضعیف را به عنوان آجیل شب یلدا معرفی می‌کنند.

خدامی همچنین تصریح کرد: با توجه به تولید انبوه پسته در کشور قیمت این محصول در انواع مختلف از ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است. این کاهش باعث ثبات در بازار داخلی شده و همچنین رکورد ارزآوری بالا را برای کشور به همراه دارد.

وی در پایان گفت:تقریبا به جز چند مورد هیچ گونه کمبودی در بازار خشکبار کشور نداریم و امیدواریم مجوز واردات  قانونی این اقلام نیز داده شود.