شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قالیباف#دلیل#شدن#لوایح#بودجه#زبان#فیلم

دلیل رد شدن لوایح بودجه از زبان قالیباف + فیلم

اقتصاد
حجم ویدیو: ۳.۲۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۹ دانلود ویدیو

سازمان برنامه و بودجه باید در نامه‌ای کتبی به مجلس، تصریح کند که دولت با تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موافق است.

مجلس شورای اسلامی، نهاد تشریعی در سیستم جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت تدوین و تصویب قوانین و سیاست‌های عمومی را بر عهده دارد. اعضای این مجلس توسط مردم انتخاب می‌شوند و نمایندگی متعارف آنان را برعهده دارند. مجلس به عنوان یکی از سه قوه اصلی سیاست‌گذاری کشور، نقش مهمی در تعیین سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های ایران دارد. این نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، امور خارجی، و امور داخلی تأثیرگذاری دارد و به نظرات و نیازهای جامعه پاسخ می‌دهد.

در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ رئیس سازمان برنامه و بودجه در دفاع از لایحه پیشنهادی دولت و در پاسخ به انتقاد نمایندگان مبنی بر عدم توجه دولت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت خود را ملزم می‌داند تا منابع مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق‌ها را تامین کند.

قالیباف در واکنش به اظهارات منظور گفت: سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای کتبی به شورای نگهبان اعلام کرده است که به دلیل نبود منابع، با مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مخالف است و این با صحبت‌های امروز شما در تناقض است.

بنابراین سازمان برنامه و بودجه باید در نامه‌ای کتبی به مجلس، تصریح کند که دولت با تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موافق است.

پس از این اظهارات قالیباف جو غالب مجلس به حمایت از رد کلیات لایحه بودجه درآمد، به طوری که حمایت‌های حاجی‌بابایی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه از کلیات لایحه دولت اثری نداشت و در نهایت کلیات لایحه بودجه با ۱۲۷ رای مخالف در برابر ۹۰ رای موافق رد شد.