شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#قیمت

اجاره اتاق ۹ متری چقدر هزینه دارد؟ / قیمت جدید اجاره خانه های متراژ پایین

اقتصاد اجاره اتاق ۹ متری چقدر هزینه دارد؟ / قیمت جدید اجاره خانه های متراژ پایین

هزینه رهن و اجاره سوئیت های متراژ پایین در تهران را در این گزارش مشاهده کنید.

بازار مسکن یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی در هر کشوری است. این بازار شامل خرید، فروش و اجاره ملک‌ها مانند خانه‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و مغازه‌ها می‌شود. بازار مسکن تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

بازار مسکن از چندین بخش تشکیل شده است که شامل خریداران، فروشندگان، مشاوران املاک، تولیدکنندگان ساختمان و متخصصان حقوقی می‌شود. این بازار طبق روند و تغییرات بازارهای دیگر، ممکن است به صورت رو به رشد یا کاهش باشد.

حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۲ بدون مزایا ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که به اندازه اجاره یک اتاق ۱۵ متری در تهران بدون هیچ امکاناتی است.

بر اساس تصمیم شورای عالی کار، حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۷ درصد افزایش داشت و حداقل دستمزد ماهانه از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان در سال ۱۴۰۱ به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۲ تومان رسید که البته با برخی مزایا کمی بیشتر از این هم شده و براساس شرایط فرد اعم از تعداد فرزند و .... به حدود ۷.۵ میلیون تومان هم می‌رسد. اما مسئله این است که در مقابل حداقل دستمزد، حداقل اجاره خانه در کلانشهرهای کشور به‌خصوص پایتخت چقدر است؟ با کمی کنجکاوی در آگهی‌های چند روز اخیر برای خانه‌ها و اتاق‌های متراژ پایین یعنی زیر ۳۰ متر در محله‌های مختلف تهران به نتایج عجیبی می‌رسیم که هیچ تناسبی با حداقل دستمزد ندارد. به‌طور مثال در بسیاری از محله‌های تهران با حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فقط می‌شود یک اتاق ۱۵ متری بدون هیچ امکاناتی اجاره کرد. این در شرایطی است که این خانه‌ها و اتاق‌ها که در مواردی تمام حقوق یک کارگر صرف پرداخت اجاره‌شان می‌شود اصلا شرایط خوبی هم ندارند.در این مطلب مروری بر آگهی‌های مختلف اجاره خانه و اتاق در تهران و محله‌های مختلفش داریم تا با شرایط بیشتر آشنا شویم.