شهر خبر

به جای جنگ‌های حیدری نعمتی درباره فساد چای دبش، راه‌های رانت و فساد مسدود شود

روزنامه اطلاعات نوشت: به جای این جنگ و جدلهای حیدری، نعمتی که نان و آبی برای ملک و ملت ندارد چرا به انسداد راههای بهره‌مندی از این رانت و بستن خلل و فرج برآمدن چنین فسادهایی اندیشه نداریم؟ اگر همین شرکت نسبت به رفع تعهد ارزی خویش عمل می‌کرد یا حداقل به بخشی از تعهداتش پایبند بود، آیا احدی از این جریان باخبر می‌شد؟

به جای جنگ‌های حیدری نعمتی درباره فساد چای دبش، راه‌های رانت و فساد مسدود شود
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۲۱:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه اطلاعات تاکید کرده به جای جنگ‌های حیدری، نعمتی، راه‌های رانت و فساد مسدود شود.

به گزارش اطلاعات، این روزها درباره ماجرای رانت 5/3 میلیارد دلاری واردات چای صحبت زیاد شده است. مقامات و موافقان دولت می‌گویند این فساد را ما کشف کردیم و ریشه آن اصولاً به ما بر نمی‌گردد؛ خرابکاری دولت قبل است. مثل بسیاری از موارد دیگر که هر اشکالی را متوجه گذشته می‌دانند و دیگر همه فهمیده‌اند که بهانه‌ای است برای پوشاندن ناکارآمدیها و سوء عملکردها و توجیه خلف وعده‌های مدام و مواردی از این دست.

این روزنامه افوزده است: بحث بر سر این است که از وقتی ماجرای مزبور رسانه‌ای شد و همه از این سازوکار معیوب و حجم و اندازه این رانت و فساد مطلع شدند، آیا دیگر به هیچ شرکتی ارز رانتی اختصاص نیافت؟ و کلاً جلوی آن گرفته شد؟ به جای این جنگ و جدلهای حیدری، نعمتی که نان و آبی برای ملک و ملت ندارد چرا به انسداد راههای بهره‌مندی از این رانت و بستن خلل و فرج برآمدن چنین فسادهایی اندیشه نداریم؟ اگر همین شرکت نسبت به رفع تعهد ارزی خویش عمل می‌کرد یا حداقل به بخشی از تعهداتش پایبند بود، آیا احدی از این جریان باخبر می‌شد؟