شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#گوشت

قیمت گوشت شترمرغ نجومی شد / خرید ران شترمرغ چقدر هزینه دارد؟

اقتصاد قیمت گوشت شترمرغ نجومی شد / خرید ران شترمرغ چقدر هزینه دارد؟

گوشت شترمرغ با ارزش غذایی بالا در گروه گوشت‌های قرمز قرار دارد، اما به دلیل گرانی قیمت و کمبود فرهنگ مصرف، تنها قشر محدودی از جامعه از آن بهره مند می‌شود. قیمت‌ها در بازار متفاوت است، از ۷۰۰ هزار تا ۸۵۰ هزار تومان برای هر کیلو گوشت ران، در حالی که در میادین میوه و تره بار، قیمت‌ها ارزان‌تر عرضه می‌شوند.

گوشت شتر مرغ، دارای انواع ویتامین‌ها، پروتئین، مواد معدنی، چربی و انرژی مانند دیگر گوشت‌ها، ویژگی‌های خاصی دارد که آن را از سایر گوشت‌ها متمایز می‌کند. این گوشت دارای چربی کمتری است و غنی از ویتامین‌های B۱، B۲، A، C، منیزیم و روی می‌باشد. همچنین حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است که برای بیماران قلبی مناسب است. مهمترین ویژگی این گوشت این است که نیازی به پخت خاصی ندارد و می‌توان از آن به عنوان یک گزینه سالم برای تغذیه استفاده کرد.

گوشت شترمرغ در گروه گوشت‌های قرمز طبقه‌بندی می‌شود و ارزش غذایی بالایی دارد اما در جامعه ما به دلیل گرانی قیمت آن و همچنین، نبود فرهنگ مصرف، تنها قشر خاصی گوشت شترمرغ مصرف می‌کنند. کاهش تولید و افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان از دلایل گرانی گوشت شترمرغ عنوان می‌شود.

در حال حاضر، در بازار، به طور میانگین قیمت هر کیلو گوشت ران شترمرغ ۷۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که در برخی فروشگاه‌ها قیمت‌ یک کیلوگرم مغز ران شترمرغ تا ۸۵۰ هزار تومان هم افزایش می‌یابد.

قیمت گوشت شترمرغ در میادین میوه و تره بار ارزان‌تر از قصابی‌های سطح شهر است. طبق نرخنامه سازمان میادین، قیمت هر کیلو ران بدون استخوان شترمرغ ۵۷۷ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت بسته‌بندی شرکتی آن ۶۱۰ هزار تومان است.

در جدول زیر، قیمت گوشت شتر مرغ و متعلقات آن را در میادین میوه و تره‌بار می‌بینید.

قیمت-گوشت-شترمرغ