شهر خبر

پایان بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / پیشتازی تک‌سهم‌های کوچک و متوسط در بازار سهام

پایان بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / پیشتازی تک‌سهم‌های کوچک و متوسط در بازار سهام

تجارت نیوز نوشت:بازار سهام امروز هم شاهد پیشتازی تک‌سهم‌های کوچک و متوسط بود؛ شاهد این روند نیز رشد بهتر شاخص هم‌وزن در برابر شاخص کل بورس بود. پیشتر نیز کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز، پیش‌بینی کرده بودند که معاملات هفته سوم آذرماه در مسیر سهام کوچک و متوسط طی خواهد شد.

امروز هم مانند دو روز گذشته، بازار سهام شاهد تراکم معاملات در سهام کوچک و متوسط بود؛ به نحوی که در پایان معاملات بازار در روز جاری، شاخص کل تنها هزار و ۴۸۶ واحد بالا رفت و رشد ۰.۰۷ درصدی ثبت کرد اما شاخص هم‌وزن به‌عنوان معیار سنجش معاملات سهام کوچک و متوسط، سه هزار و ۶۷۸ واحد معادل ۰.۴۹ درصد رشد کرد.

به این ترتیب شاخص کل بورس که بر اساس روند معاملات نمادهای بزرگ بازار حرکت می‌کند، منفعل عمل کرد و در سطح دو میلیون و ۱۶۲ هزار واحد متوقف شد. در مقابل اما شاخص هم‌وزن توانست در کانال ۷۰۰ هزار واحدی، پیشروی کند و در سطح ۷۵۰ هزار و ۱۲۵ واحد قرار گیرد. گفتنی است شاخص کل فرابورس هم امروز ۴۲ واحد رشد کرد و با افزایش ۰.۱۶ درصدی به سطح ۲۶ هزار و ۳۳۶ واحدی رسید.

پایان بورس

امروز نمادهای فارس، حکشتی و خساپا، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شبندر، وبملت، شتران و فولاد، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، ثبهساز، شستا، ثفارس، خگستر، ثشاهد، فولاد و ذوب، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار، نمادهای آریا، شگویا و کرمان، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای هرمز، وسپهر، فصبا و ودی، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند. همچنین، کرومیت، کرمان، فصبا، کمرجان، فرود، کتوسعه و شاروم، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

گفتنی است امروز سهام گروه انبوه‌سازی و تک‌سهم‌های گروه خودرو، عملکرد مثبتی داشتند. در حالی که اغلب سهام گروه فلزات اساسی، چندرشته‌ای صنعتی فرآورده‌های نفتی و بانکی، منفی شدند.

امروز حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی تا لحظه تنظیم این گزارش، با رشد نسبت به روز گذشته، به هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم رسید که با ارزش پنج هزار و ۶۳۸ میلیارد تومان معامله شد.

بازار سهام تا لحظه تنظیم این گزارش شاهد خروج ۱۶۳ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، صندوق‌های سهامی و حق ‌تقدم بوده است؛ در همین حال، صندوق‌های درآمد ثابت نیز تا این لحظه ۱۰۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت کرده‌اند.

۲۱۷