شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان#اصلاح‌طلب#جامعه روحانیت

عضو جامعه روحانیت: لیست جداگانه نمی دهیم /اهل صلح هستیم /اصلاح طلبان و اصولگرایان باهمدیگر بسازند و کنار بیایند

عضو جامعه روحانیت: لیست جداگانه نمی دهیم /اهل صلح هستیم /اصلاح طلبان و اصولگرایان باهمدیگر بسازند و کنار بیایند

یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در مصاحبه با هم‌میهن گفت: یک مقدار هم اصلاح‌طلب و اصولگرا باید با همدیگر بسازند و در مسئله ملیت و کشورداری از بعضی سلیقه‌های جداگانه دست بردارند، با هم کنار بیایند و کشور را به درستی اداره کنند.

متن گفتگو با حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز را در ادامه می خوانید؛

من معتقدم جامعه روحانیت در همه مراحل تلاش کرده که به درستی عمل کند. ولی گاهی هرکسی ممکن است اشتباه کند؛ بشر اصلاً بدون اشتباه نمی‌تواند زندگی کند. لذا جامعه روحانیت مبارز و همه افراد هم اشتباه می‌کنند. من در حال حاضر به همه صواب‌هایی که انجام شده یا خطاهایی که صورت گرفته مستحضر نیستم. تا جایی که من در جریان هستم، جامعه براساس دلسوزی و مسئله ولایت‌پذیری، اسلام‌پذیری و معتقد بودن به اصول اسلام و همه آنچه که برای کشور نفع دارد، تصمیماتی گرفته است. خیلی معتقد نیستم که در گذشته اشتباهاتی شده یا نشده است. به هرحال در انتخابات آینده روشن خواهد شد که جامعه روحانیت مبارز اشتباه می‌کند یا دلسوزانه عمل می‌کند.

ترکان : جبهه اصلاحات هیچ مانیفستی برای انتخابات ندارد حتی برای تحریم آن/ مرعشی و بهزاد نبوی جسارت حرف زدن داشتند

جعفرزاده به نمایندگان مجلس: خودتان را گول نزنید، از مشکلات مردم غفلت کردید /از مجلس انقلابی حتی یک نماینده هم به غزه نرفت

من اعتقادم این است که عملکرد مجلس انقلابی مثبت است و تقریباً می‌توان گفت ‌جهت‌گیری‌شان به سمت طبقه محروم و مستضعف بوده است. باید گفت با اینکه هر حرکتی بی‌نقض نمی‌شود، در گذشته هم، مجالسی بود که مثبت و منفی بوده و ممکن است خطا در آن باشد. اما در مجموع جمع‌بندی من این است که مجلس فعال فعلی مجلسی مثبت است، با توجه به نمایندگان دلسوزی که هستند و کارهایی که انجام داده‌اند، به نفع جامعه‌، به نفع کشور و محرومین بوده است. تقریباً چالش‌های مهمی مورد توجه بوده و در عمل معتقدم، کارشان پسندیده است. انقلاب، ولایت، کشور و ملیت کاملاً حفظ شده و برای انقلاب قدم‌های مثبتی برداشته‌اند. ما مشکلات داریم، کشور ما با فشارهایی که از بیرون و درون بوده، خرابکاری‌هایی که بعضی‌ها از بیرون و درون انجام دادند، باید برای رفع شدن آثار و تبعات آن تلاش بیشتری صورت گیرد. اما مجلس به سهم خود کارهای مثبتی انجام داده که من توفیقات‌شان را از خدای بزرگ می‌خواهم.

هنوز تصمیم نگرفته‌اند. من معتقدم، جامعه روحانیت اهل صلح است. چون موضع جامعه روحانیت این نیست که لیست جداگانه‌ای بدهد. ممکن است کسانی که به جامعه روحانیت مبارز در شهرستان‌ها و استان‌ها علاقه دارند، برحسب تشخیص خودشان، لیستی ارائه کنند اما در نهایت فکر نمی‌کنم جامعه روحانیت لیست جدایی بدهد. بلکه در نهایت با ائتلاف با برخی جریانات دیگر کنار خواهد آمد. معتقدم بزرگانی هستند که نمی‌گذارند این اختلاف سلیقه، باقی بماند. لذا به لیست واحد خواهیم رسید.

بزرگترین مشکل ما دو چیز است؛ یکی مسئله اقتصاد و معیشت مردم و دیگری مسئله فرهنگ است. ما هنوز کار فرهنگی خیلی اساسی انجام نداده‌ایم. لذا همه جامعه‌ی ما، هنوز درکی از فرهنگ اسلام ندارند و باید کار فرهنگی گسترده و بعد هم واقعاً کار ملی انجام شود. مردم علاقه‌مند به کشورشان که هستند، اما باید این علاقه‌مندی بیشتر شود. بنابراین معیشت مردم و اقتصاد، اصلِ گیرِ کار ما است. اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد کرده و خیلی موانع برای ما به وجود آورده، مجلس آینده باید بتواند این موانع را بردارد. این مجلس هم در جهت این موضوع تلاش‌هایی کرد و خیلی کارها انجام داد، اما مجلس آینده باید قطعاً ارتقاء پیدا کرده و انشاالله مشکلات را با دقت بیشتری رفع کند تا مردم ما، اقتصاد، رفاه و امنیت خوبی داشته باشند. بحمدلله از نظر امنیت کشور ما جز امن‌ترین کشورها است و باید این موارد را ارتقاء دهند. وگرنه الان ما نسبت به کشورهای دیگر با مشکلات فراوانی که داریم، وضعیت کشور ما طوری نیست تا نگران باشیم که نمی‌توانیم کشورمان را حفظ کنیم. مجلس آینده به افراد متخصص، به‌روز و افرادی که تجربه لازم را دارند، نیاز دارد. در استان‌ها و شهرستان‌ها افراد زبده‌ای وجود دارند، انشاالله که کاندیدا شده‌اند و تأیید صلاحیت می‌شوند.

من معتقدم یک مقدار هم اصلاح‌طلب و اصولگرا باید با همدیگر بسازند و در مسئله ملیت و کشورداری از بعضی سلیقه‌های جداگانه دست بردارند، با هم کنار بیایند و کشور را به درستی اداره کنند. نباید فرمایش مقام معظم رهبری فراموش شود که فرمودند کسی که اسلام را قبول دارد، ولایت فقیه را قبول دارد، به اصول ملی و کشور اعتقاد دارد، خودی است و باید با هم ساخت و با هم کار کرد. من معتقدم اختلاف‌سلیقه نباید موجب شود که ما خدای نکرده به اختلاف روش و منش تبدیل کنیم و با هم نسازیم. قطعاً شورای محترم نگهبان هم با فرمایش اخیر آقا که گفتند اصل بر حضور بر پای صندوق‌ها و آرای مردم است، ممکن است محبت و لطف کند، کاملاً فرمایشات آقا را موردتوجه قرار دهد که بتوانیم از وجود یکدیگر و همه کسانی که انقلاب و کشور را دوست دارند، ولایت فقیه، روش‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری را قبول دارند، همه برادران و خواهران یکدیگر هستند، جمع شده و با یک مجلس و انتخابات پرشور مواجه شویم.

من معتقدم اصولگرایان در نهایت به لیست واحدی خواهند رسید. این اختلافات با دخالت بزرگان و دلسوزانی که حاضر هستند، قابل رفع است. انشاالله همه دست به دست هم خواهند داد. اصولگرایان خط را گم نخواهند کرد. خط‌مشی‌شان فرمایشات مقام معظم رهبری، وصایای حضرت امام و اعتقاد به اسلام ناب محمدی است. معتقدم چک و چانه می‌زنند و سهم‌خواهی هم می‌کنند اما در نهایت یک هدف را تعقیب کرده و آن هدف این است که به اسلام نگاه می‌کنند. من معتقد نیستم که این اختلافات باقی می‌ماند.

27218