شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##نمایش#«فاطمه#(س)»#«غربت#یاس»#ویژه#بانوان#صحنه#می‌روند

۲ نمایش «فاطمه (س)» و «غربت یاس» ویژه بانوان به صحنه می‌روند

۲ نمایش «فاطمه (س)» و «غربت یاس» ویژه بانوان به صحنه می‌روند

مهر نوشت:نمایش‌های مذهبی «غربت یاس» و «فاطمه (س)» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) ویژه بانوان به صحنه می‌روند.

نمایش مذهبی «غربت یاس» ویژه بانوان همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در فرهنگسرای اشراق اجرا می‌شود. این نمایش ویژه عموم بانوان در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱، ۲۲ و ۲۳ آذر ساعت ۱۵ در سالن سینما اشراق و روز پنجشنبه ۲۳ آذر ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای اشراق به صورت رایگان به صحنه می‌رود.

پرده‌های این نمایش عبارتند از اتفاق‌های خانه حضرت زهرا (س)، عیادت همسایه، عیادت ابوبکر و عمر، روایت اهل صغیر، وصیت حضرت زهرا (س)، دفن شبانه حضرت زهرا (س)، پیرامید و مدیحه‌سرایی بازیگران.

شهناز کاویانی کارگردان این نمایش است و از دیگر عوامل آن می‌توان به طراح صحنه: اکرم خنجری و کلثوم جعفری و بازیگران نوجوان: مهدی تاجوک، رقیه کاظمی، مرجان محمدی، زهرا جهانگیری، ریحانه کریمی، الهه کریمی، سارینا مهدوی، آراد صالح‌پور، یسنی محمدی، زینب داورزنی، گیتی باشتنی، شکیبا اسلام‌پور، سمانه اسدیان، فاطمه کیا، ثمینا دارائیان و نیلوفر جواهری اشاره کرد.


۲ نمایش «فاطمه (س)» و «غربت یاس» ویژه بانوان به صحنه می‌روند

این ویژه‌برنامه به همت گروه فرهنگی مبین و کانون مبلغان فاطمی اشراق برگزار خواهد شد.

برگزاری دسته عزا مخصوص بانوان همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) یکشنبه ۲۶ آذر راس ساعت ۹:۳۰ از جلوی در اصلی فرهنگسرای اشراق برگزار خواهد شد.

پس از ۲ سال اجرا در ایران و یک نوبت اجرا در کشور عراق، خطابه‌ اجرای «فاطمه (س)» برای سومین سال متوالی در ایام فاطمیه میزبان بانوان خواهد بود.

۲ نمایش «فاطمه (س)» و «غربت یاس» ویژه بانوان به صحنه می‌روند

نمایش «فاطمه (س)» به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی از چهارشنبه ۲۲ آذر تا ۶ دی برای سومین سال متوالی در ایام فاطمیه در تالار سوره حوزه هنری اجرا می‌شود.

گروه «هنر مقدس» متشکل از بیش از ۸۰ بانوی هنرمند، جدیدترین کار خود را پس از چند سال تحقیق و ماه ها تمرین به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی روی صحنه می‌برد.

نمایش «فاطمه (س)» کاری از گروه «هنر مقدس» است که هفت فراز از زندگی حضرت فاطمه (س) را به تصویر می کشد. این نمایش سال گذشته در بغداد نیز اجرا و با استقبال بانوان عراقی همراه شد.

این اثر نمایشی هر شب از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری میزبان بانوان است.

۲۴۵۲۲۰