شهر خبر

استرالیا در سیاست‌های مهاجرتی بیشتر سخت‌گیری می‌کند

استرالیا در سیاست‌های مهاجرتی بیشتر سخت‌گیری می‌کند

ایرنا نوشت: استرالیا امروز دوشنبه اعلام کرد برای به نصف رساندن میزان مهاجرپذیری خود تا دو سال آینده، قوانین سرسختانه‌تری را برای صدور روادید دانشجویان و شاغلان نیمه‌حرفه‌ای در نظر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با سیاست‌های جدید، دانشجویان خارجی باید نمرات بالایی در آزمون های زبان انگلیسی کسب کنند و بر اخذ روادید دوم برای تمدید اقامت دانشجویی نظارت خواهد شد.

کلر اونیل وزیر امورداخلی استرالیا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت راهبرد ما تعداد مهاجران را به حالت طبیعی خود باز می‌گرداند.

وی افزود: اما مسئله فقط تعداد مهاجران نیست. مسئله فقط امروز و موج مهاجران کنونی به کشور نیست. مسئله اصلی آینده استرالیا است.

آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا اواخر هفته گذشته گفت: میزان مهاجرت به استرالیا باید به سطحی پایدار بازگردد. وی همچنین عنوان کرده بود که سیستم مهاجرتی استرالیا نقص دارد.

اونیل گفت این دولت تاکنون اصلاحاتی را برای کاهش میزان مهاجرت برون مرزی انجام داده و این کار را ادامه می‌دهد تا تعداد مهاجران به میزان مورد نظر کاهش یابد.

این تصمیم درحالی اتخاذ شد که میزان خالص مهاجرت از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ با عدد ۵۱۰ هزار به اوج خود رسیده است.

اطلاعات رسمی نشان داده است که به نظر می‌رسد این تعداد از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ و ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ به ۲۵۰ هزار مهاجر برسد که حدودا با تعداد مهاجران پیش از همه‌گیری کرونا برابر است.

اونیل، دانشجویان خارجی را عامل اصلی افزایش میزان مهاجرت برون مرزی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، معرفی کرد.

استرالیا در سال ۲۰۲۲ میزان مهاجرت پذیری خود را افزایش داد تا به کسب و کارهای مهم کمک کند برای جبران کمبود نیرو، افراد جدیدی استخدام کنند. این کمبود نیرو به علت همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های مرزی رخ داد که باعث شد دانشجویان خارجی و شاغلان به مدت بیش از دوسال نتوانند وارد استرالیا شوند. اما موج ناگهانی ورود دانشجویان و شاغلان خارجی فشار زیادی بر روی بازار اجاره مسکن آورده است و بی خانمانی در استرالیا رو به افزایش است.

در نظرسنجی امروز روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، ۶۲ درصد از رای دهندگان استرالیایی گفته اند میزان مهاجرت پذیری این کشور بسیار زیاد است.

استرالیا برای جبران کمبود نیرو سال‌ها است به مهاجرت متکی است. این کشور تلاش کرده است تا ورود شاغلان بسیار حرفه‌ای را تسریع کند و مسیر اقامت دائم را برای آنان هموار کند.

روادید جدید متخصصان برای شاغلان حرفه‌ای درنظر گرفته شده است که روند اخذ آن به یک هفته کاهش می‌یابد. این مساله به کسب و کارها کمک می‌کند تا درعین رقابت شدید با سایر کشورهای توسعه یافته، برترین مهاجران را استخدام کنند.

311311