شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر ورزش#نیروی دریایی

اعلام آمادگی سپاه پاسداران برای توسعه امکانات ورزش دریایی+جزئیات

اعلام آمادگی سپاه پاسداران برای توسعه امکانات ورزش دریایی+جزئیات

نشست هم‌اندیشی توسعه ورزش دریامحور با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سپاه نیوز، با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه و کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، نشست هم‌اندیشی توسعه ورزش دریامحور در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست دریادار تنگسیری با اشاره به ظرفیت‌های کشور برای توسعه رشته‌های ورزشی دریامحور از طرح‌ها در گسترش رشته‌های ورزشی با محوریت دریا استقبال کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: مقام معظم رهبری بر توسعه رشته‌های دریامحور تاکید دارند که جوانان را باید با ورزش‌های دریایی آشنا کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و امکانات خوبی در جنوب و شمال کشور در اختیار داریم که قطعا با کمک وزارت ورزش و جوانان می‌توانیم آنها را برای توسعه رشته‌های دریامحور در اختیار بگذاریم. صنعت شناورهای بادبانی را که در اختیار نیروی دریایی سپاه است، می‌تواند در اختیار رشته‌های دریامحور قرار دهیم.

دریادار تنگسیری خاطرنشان کرد: با توسعه ورزش‌های دریایی می‌توان سنگ بنای خوب در ورزش به جای گذاشت. ما هم در جنوب و هم در شمال کشور زیرساخت‌های به روزی در اختیار داریم و می‌توان از این امکانات در توسعه رشته‌های دریامحور و آشنایی جوانان با این امکانات استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان نیز با قدردانی از اعلام آمادگی فرمانده نیرو دریایی سپاه در توسعه ورزش دریامحور گفت: دین مبین اسلام روی سه رشته تیراندازی، سوارکاری و شنا همواره تاکید داشته که ما نیز پیرو این دستورات، موظفیم زمینه توسعه رشته‌ها را فراهم و به استعدادها شنا و ورزش‌های دریایی جزو رشته‌هایی است که باید به صورت گسترده به آن بپردازیم و باید به این رشته فراتر از ورزش در جامعه نگاه کنیم.

هاشمی افزود: زمانی می‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم که هم‌افزایی با ارگان‌های دیگر داشته باشیم و از زیرساخت آنها استفاده کنیم. نیروی دریایی سپاه از سازمان هایی است که می‌توانیم به بهترین شکل از زیرساخت و امکاناتی که در اختیار دارد بهره گیریم‌. رشته‌های پرهیجانی مثل رشته‌های دریایی می‌تواند زمینه جذب جوانان ما را ایجاد کند.

219215