شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن#عراق#هاآرتص:#تهدید#معضلی#حقیقی#برای#است

هاآرتص: تهدید عراق و یمن معضلی حقیقی برای آمریکا است

هاآرتص: تهدید عراق و یمن معضلی حقیقی برای آمریکا است

ایسنا نوشت: رسانه‌های صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند، تهدید در دو عرصه عراق و یمن معضلی حقیقی برای آمریکا ایجاد می‌کند.

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نسبت به تهدیدات از سوی یمن ابراز نگرانی کرد و نوشت، تهدید یمن درباره منع عبور هر نوع کشتی به مقصد اراضی اشغالی در سطح تهدید استراتژیک است. این تهدیدات ممکن است به یک درگیری نظامی بین‌المللی در دریای سرخ منجر شود.

این روزنامه نوشت، به نظر می‌رسد حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ مانع تهدید یمن نشده‌است و این مساله ممکن است نیاز به نمایش قدرت بزرگ در آینده نزدیک داشته باشد.

هاآرتص به نقل از دو خبرگزاری رویترز و بلومبرگ نوشت، اکنون این عربستان است که دولت واشنگتن را تحت فشار قرار داده‌است که در پاسخ به یمن خویشتندار باشد تا توافق صلح بین عربستان و یمن اجرایی شود. عربستان نگران است که حمله آمریکا به یمن روی روابط میان ریاض و تهران تاثیر منفی بگذارد در حالیکه دو کشور به آرامی در حال از سرگیری روابط هستند.

این روزنامه در ادامه نوشت، دقیقا به همین دلیل است که عربستان سعودی عجله‌ای برای پاسخ مثبت به درخواست ایالات متحده برای پیوستن به نیروی چندملیتی که می‌خواهد در دریای سرخ ایجاد کند، ندارد.

این روزنامه همچنین نگران شعله‌ور شدن چندین جبهه از جمله عراق است و نوشت، با گذشت کمتر از یک هفته از حمله آمریکا به سایت پهپادها در عراق، پاسخ داده شد و شش راکت به مجتمع سفارت آمریکا در بغداد شلیک شد و پنج حمله دیگر به اهداف آمریکا در سوریه صورت گرفت.

هاآرتص وضعیت عراق را در سایه انتقادات در آمریکا از ناتوانی جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور در حمایت از منافع و نیروهای آن، بسیار پیچیده‌ توصیف کرد.

این نگرانی‌ها در حالی است که یمن به حملات خود به اهداف رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و عراق در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نیز در حمایت از مقاومت فلسطین، پایگاه‌های آمریکا را در بغداد و دمشق هدف قرار می‌دهد.

310310