شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#یارانه نقدی#جدید#سال آینده

واریز یارانه نقدی در ۱۴۰۳ ادامه دارد؟ / پرداخت دو یارانه جدید برای سال آینده

اقتصاد واریز یارانه نقدی در ۱۴۰۳ ادامه دارد؟ / پرداخت دو یارانه جدید برای سال آینده

معاون سازمان برنامه و بودجه از ادامه پرداخت یارانه‌های نقدی در سال آینده خبر داد.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای ترغیب افراد به پرداخت مالیات، کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، پرداخت یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی و  پرداخت یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی افزود: سازوکارهای لازم برای تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبر نوری کشور و اعمال معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال و تشویق کسب‌وکارهای اینترنتی با استفاده از سکوهای داخلی پیش‌بینی شده است.