شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#غزه#فرمانده ارشد#مقامات#منابع

۱۰ فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی که در غزه کشته شدند +تصاویر

۱۰ فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی که در غزه کشته شدند +تصاویر

ایسنا نوشت: با تداوم ادامه شعارهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره پیشروی در غزه و مانور آن‌ها بر روی توهم «نابودی حماس»، منابع رسانه‌ای اسامی و درجه تعدادی از فرماندهان ارشد ارتش رژیم اشغالگر را فاش کرده‌اند که از هفتم اکتبر در جریان جنگ کشته شده‌اند.

در میان این افسر ارشد کشته شده چهار نفر با درجه سرهنگ و شش نفر با درجه سرهنگ دوم دیده می‌شوند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، سرهنگ «اساو حمامی» (۴۱ ساله) فرمانده تیپ جنوب در لشکر غزه در حمله هفتم اکتبر کشته شد و جسد وی همچنان در غزه است.

۱۰ فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی که در غزه کشته شدند +تصاویر

سرهنگ «یوناتان اشتاینبرگ» (۴۲ ساله)، فرمانده تیپ ناحال، در یک تبادل آتش در نزدیکی کرم ابو سالم در غزه کشته شد.

«تیپ ناحال» یکی از پنج تیپ پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

۱۰ فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی که در غزه کشته شدند +تصاویر

طبق این گزارش، سرهنگ «لئون بار»، یک افسر ارشد در لشکر کرانه باختری ارتش رژیم صهیونیستی بود که در جنگ غزه به هلاکت رسیده‌است.

سرهنگ «روعی یوسف لوی» (۴۴ ساله)، فرمانده یگان چند بعدی ارتش رژیم صهیونیستی بود که در شهرک «رعیم» به دست رزمندگان مقاومت کشته شد.

رسانه‌های عبری یوسف لوی را یکی برجسته‌ترین افسرانی اعلام کرده‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته از دست داده‌است.

۱۰ فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی که در غزه کشته شدند +تصاویر

سرهنگ دوم «ساهار تسیون مخلوف» (۳۳ ساله)، از لشکر غزه و فرمانده گردان ارتباطات، سرهنگ دوم «یوناتان تزور» (۳۳ ساله)، فرمانده گردانی در تیپ گولانی، سرهنگ دوم «الی گینزبورگ» (۴۲ ساله) افسر یگان کماندوی نیروی دریایی زبده «هاشیطت-۱۳»، سرهنگ دوم «میدان یسرائیل» (۳۵ ساله)، فرمانده تدارکات فرماندهی در فرماندهی جنوب و سرهنگ دوم «سلمان حبقه» (۳۳ ساله)، فرمانده گردان ۵۳ ارتش رژیم صهیونیستی نیز در درگیری‌ها در مناطق مختلف و به ویژه شمال غزه هدف قرار گرفته و کشته شدند.

طبق این گزارش، سرهنگ دوم «علیم عبدالله» (۴۰ ساله)، جانشین فرمانده تیپ ۳۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی نیز در درگیری در مرز با لبنان به هلاکت رسید.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

311311