شهر خبر

شولتز: جنگ اوکراین به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت

شولتز: جنگ اوکراین به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت

مهر نوشت: صدراعظم آلمان امروز در کنفرانس حزب سوسیال دموکرات در برلین گفت: جنگ اوکراین به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اولاف شولتز صدراعظم آلمان امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که جنگ اوکراین به این زودی ها پایان نخواهد یافت؛ وی در ادامه بر ادامه حمایت کشورش از کی یف با منابع مالی و تسلیحات تاکید کرد.

صدراعظم آلمان در این خصوص ادامه داد که برلین به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد؛ زیرا درگیری نظامی که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، به این زودی ها پایان نخواهد یافت.

شولتز در کنفرانس حزب سوسیال دموکرات (SPD) در برلین گفت: نه، این جنگ به این زودی تمام نخواهد شد - البته همه ما آرزو می کنیم که چنین باشد - و به همین دلیل است که باید بتوانیم فشار را ادامه دهیم ... . ما باید به اوکراین کمک کنیم و بتوانیم بر مبنای همبستگی به این کشور کمک کنیم.

وی در این خصوص ادامه داد: ما با منابع مالی و تسلیحاتی از اوکراین حمایت می کنیم.

صدراعظم آلمان در پاسخ به این سووال که اغلب شهروندان می پرسند که آیا تحریم ها علیه مسکو درست است یا خیر، با طرح ادعایی عوام فریبانه مدعی شد: بله. «پوتین» (رییس جمهور روسیه) نباید انتظار داشته باشد که ما تسلیم شویم.

وی اضافه کرد: آلمان به عنوان دومین حامی اوکراین پس از ایالات متحده درنظر گرفته می شود و تسلیحات در مقیاس وسیع از جمله تانک های جنگی، قطعات توپخانه سنگین و سیستم های سامانه هوایی را تامین کرده است.

این در حالیست که دولت آلمان پیشتر اعلام کرده بود که یک بسته کمک نظامی جدید را در اختیار ارتش اوکراین خواهد گذاشت.

آن‌گونه که در وب‌سایت دولت آلمان آمده بود، کمک تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین شامل ۱۷۵۰ گلوله ۱۵۵ میلیتری توپخانه، ۱۰ پهپادهای شناسایی با قطعات یدکی، ۶ خودروی گشت‌زنی، هشت کامیون زتروس، ۱۰ هزار جعبه کمک‌های اولیه، تجهیزات پزشکی و ۳۰ نارنجک‌انداز خودکارGMG است.

«شالاندا یانگ» مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید نیز دوشنبه گذشته اعلام کرد اگر کنگره بودجه بیشتری را برای حمایت از اوکراین اختصاص ندهد، کمک‌های آمریکا به اوکراین احتمالاً تا پایان سال به پایان برسد.

وی دراین‌باره گفته بود: توقف عرضه تسلیحات و تجهیزات آمریکایی، توانایی نیروهای مسلح اوکراین در میدان نبرد را تضعیف می‌کند و نه تنها موفقیت‌های اوکراین را به خطر می‌اندازد، بلکه احتمال پیروزی‌های نظامی روسیه را نیز افزایش می‌دهد.این مقام آمریکایی همچنین افزود: بدون تخصیص بودجه جدید، ایالات متحده نمی تواند تسلیحات و خودروهای زرهی جدید را در اختیار اوکراین قرار دهد.

هم‌زمان نشریه فایننشال‌تایمز نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اتحادیه اروپا احتمالاً نمی‌تواند کمک‌های مالی و نظامی وعده‌داده‌شده به اوکراین را برآورده کند. این نشریه دراین‌باره افزود: اوکراین ممکن است به دلیل بحران بودجه در آلمان و تقویت مواضع احزاب راست افراطی در اروپا، ۵۰ میلیارد یورو وعده داده شده را از اتحادیه اروپا دریافت نکند.

310310