شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته

اسرائیل با تنفس مصنوعی غرب زنده است /یک جنگ تمام‌عیار در افکار عمومی در سطح جهانی ایجاد شده است

اسرائیل با تنفس مصنوعی غرب زنده است /یک جنگ تمام‌عیار در افکار عمومی در سطح جهانی ایجاد شده است

ایسنا نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کلید خنثی‌سازی غائله سال گذشته بیداری مردم بود و آنان سره را از ناسره تشخیص دادند و فهمیدند دشمن از راه‌اندازی این غائله، چه هدفی دنبال می‌کند.

سردار غلامرضا جلالی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویی کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ۱۶ آذر مبدا تاریخی مبارزه دانشجویی با استکبار جهانی و آمریکاست، اظهار کرد: لازم است تا دانشجویان انقلابی ما با آنچه در این روز گذشته و آرمان‌هایی که دانشجویان برای آن جای خود را از دست دادن آشنا شوند. بر همین اساس، «استقلال‌طلبی»، «عدالت‌خواهی»، «آرمان‌گرایی» سه ویژگی کلان دانشجوی تراز انقلاب اسلامی از نگاه رهبری انقلاب است که دانشجویان ما باید همواره آن را سرلوحه خود قرار دهند.

وی برخورداری از دانش، بینش و فهم عمیق سیاسی را لازمه فعالیت‌های سیاسی دانشجویی دانست و تاکید کرد: دانشجو باید هم جایگاه خود و هم آرمان‌های و اهداف انقلاب اسلامی را بشناسد. آنچه بیش از همه اهمیت دارد، فهم عمیق سیاسی دانشجویان ماست که آن‌ها را در برابر تبلیغات و جنگ شناختی و نرم دشمن مصون می‌دارد.

جلالی با بیان اینکه دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باید نسبت به تهدیدات و روش‌هایی که دشمن علیه مردم بکار می‌گیرد آشنا و آگاه باشد، اظهار کرد: شاخص ما برای تشخیص درست از نادرست در جریان‌های سیاسی، فرمایش‌ها و مواضع امامین انقلاب است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: در فتنه پائیز ۱۴۰۱ شاهد مدرن‌ترین الگوی تهاجمی علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی بودیم. در واقع نبردی از جنس ترکیبی و شناختی با استفاده از ابزار رسانه و شبکه‌های اجتماعی را دیدیم که این الگو علیه ما به کار گرفته شد. امروز تهدیدات مبتنی بر فناوری شکل می‌گیرد و به همین دلیل پیچیده است. انتظار از دانشجو به عنوان یک فرد علمی و انقلابی، تهدیدشناسی و دشمن‌شناسی و شناخت الگوهای جنگ ترکیبی است.

وی افزود: کلید خنثی‌سازی غائله پائیز سال گذشته بیداری مردم بود. مردم ما تشخیص دادند که سره از ناسره چیست و دشمن از راه‌اندازی این غائله، چه هدفی را دنبال می‌کند. در غائله ۱۴۰۱ همه دشمنان به دنبال سهم‌خواهی و تکه‌تکه کردن ایران بودند. این ملت بزرگ ایران بود که در ۲۲ بهمن آب سردی بر آتش فتنه این دشمنان ریخت و با هدایت رهبری و آگاهی‌بخشی به مردم، انسجام فتنه و فتنه‌گران از هم پاشید و سبب شکست در صف دشمنان شد.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ غزه با بیان اینکه آنچه امروز به حماس و مردم فلسطین توان و انگیزه مضاعفی برای مقابله و ایستادگی در برابر صهیونیست‌ها می‌دهد فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت است، تاکید کرد: موضوع فلسطین، موضوعی انسانی، اسلامی و ایرانی است و این جنگ در سه لایه در جریان است. جبهه نخست، نبرد حماس به عنوان یک نیروی مقاومت با نظامیان اشغالگر صهیونیست است که شجاعت، ایمان، ابتکار جز جدی این جنگ است. در لایه دیگر شاهد نبرد رژیم صهیونیستی با مردم غزه هستیم. این رژیم با عملیات طوفان الاقصی تا مرز فروپاشی رفت به شکلی که اکنون با تنفس مصنوعی غرب زنده است و تمام اعتبار نظامی و بین‌المللی آمریکا و غرب در دفاع از حقوق بشر و آزادیخواهی در دفاع از این رژیم برای همیشه از میان رفت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: لایه سوم این جنگ که بسیار مهم است نبرد افکار عمومی است. یک جنگ تمام‌عیار در افکار عمومی در سطح جهانی ایجاد شده است و غرب می‌خواهد بگوید فلسطینی‌هایی که برای دفاع از سرزمین خود می‌جنگند، تروریست هستند و برای این هدف خود، از تمام ابزارهای تبلیغاتی استفاده، آزادی بیان را قربانی و با این کار بخشی دیگری از اعتبار خود را در میان افکار عمومی جهان از بین برده‌اند.

۲۷۲۱۵