شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سازمان ملل#قبال#غزه#چین

چین، حرف و عمل آمریکا در قبال جنگ غزه را متناقض عنوان کرد

چین، حرف و عمل آمریکا در قبال جنگ غزه را متناقض عنوان کرد

ایرنا نوشت: دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل در واکنش به وتوی قطعنامه آتش‌بس بشردوستانه در غزه توسط آمریکا اعلام کرد که چشم‌پوشی از ادامه جنگ در غزه با ادعای اهمیت دادن به جان انسان‌ها در این منطقه متناقض است.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل امروز شنبه گفت که پکن از اینکه این قطعنامه توسط آمریکا وتو شده عمیقا ناامید و متاسف است.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس بشردوستانه فوری در غزه بود، روز جمعه توسط آمریکا وتو شد. این قطعنامه که پیش نویس آن توسط امارات ارائه شد و مورد حمایت بیش از ۱۰۰ کشور قرار گرفت، حمایت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت را جلب کرده بود.

ژانگ گفت: پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط امارات به نمایندگی از کشورهای عربی منعکس کننده درخواست جامعه جهانی و نشان دهنده جهت درست برای بازگرداندن صلح است. چین کاملا از این امر حمایت می‌کند و در حمایت از این پیش نویس قطعنامه شرکت کرده است.

نماینده چین در سازمان ملل با اشاره به اینکه ادامه جنگ باعث تلفات و ویرانی قابل توجهی شده است، بیان کرد که چشم پوشی از جنگ در غزه با ادعای توجه کردن به زندگی انسان‌ها و نیازهای بشردوستانه آنها در غزه متناقض است.

وی اضاف کرد: درحالیکه (آمریکا) از ادامه جنگ چشم پوشی می‌کند، صحبت کردن درباره حفاظت از زنان و کودکان و حقوق بشر ریاکارانه است. همه این‌ها ما را بار دیگر به استاندارد دوگانه می‌رساند.

ژانگ تاکید کرد: اگرچه پیش‌نویس قطعنامه وتو شده است، درخواست قوی جامعه بین‌المللی برای آتش بس با هدف حفاظت از غیرنظامی‌ها از فاجعه انسانی بزرگتر را تضعیف نخواهد کرد.

این دیپلمات چینی گفت: پکن از اسرائیل می‌خواهد که به درخواست جامعه بین‌المللی توجه کند و "مجازات دسته جمعی مردم غزه" را متوقف کند.

۳۱۱۳۱۱