شهر خبر

رئیس کمیسیون قضائی مجلس: لایحه حجاب غلط املایی ندارد، در فهم آن مشکل دارند/ممکن است اشتباهات تایپی وجود داشته باشد این‌ها اهمیتی ندارد

رئیس کمیسیون قضائی مجلس: لایحه حجاب غلط املایی ندارد، در فهم آن مشکل دارند/ممکن است اشتباهات تایپی وجود داشته باشد این‌ها اهمیتی ندارد

ایلنا نوشت: رئیس کمیسیون قضائی مجلس درخصوص ایرادات گرفته شده در لایحه عفاف و حجاب و غلط‌های املایی مطرح شده، بیان کرد: برداشت‌ها از کلمات تفسیر طولانی دارد. بعضی‌ها یک ظاهری را می‌بینند، لایحه‌ای که بسیار منظم، خوب، جامع و کامل را مشاهده نمی‌کنند.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی درباره این‌که عنوان می‌شود «امر به معروف مجوز نمی‌خواهد اما اگر کسی مانع شود، حتما با وی برخورد می‌شود»، گفت: کلیت این است که امر به معروف یک تکلیف شرعی برای همه است و اگر کسی هم بخواهد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر اقدام مجرمانه‌ای انجام دهد، مجرم است.

افشاگری یک نماینده مجلس درباره دست‌های پشت پرده در تصویب لایحه عفاف و حجاب

هنگام ارائه لایحه بودجه احساس می‌کردیم رئیسی درباره کشور دیگری گزارش می‌دهد/ آنچه به مجلس تحویل شده فقط اسم «بودجه» را دارد!

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک فردی امر به معروف و نهی از منکر می‌کند و به همین اندازه کار انجام می‌دهد، اما از آن طرف ممکن است فرد مقابل گوش ندهد این یک بحث است، اما یک زمانی ممکن است اقدام مجرمانه‌ای انجام دهد آن جرم است.

وی افزود: صرف گوش ندادن به امر معروف و نهی از منکر جرم نیست، تذکر و یا امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی است اما توهین و اهانت از ناحیه طرف مقابل جرم است.

عضنفرآبادی درخصوص ایرادات گرفته شده در لایحه عفاف و حجاب و غلط‌های املایی مطرح شده، بیان کرد: برداشت‌ها از کلمات تفسیر طولانی دارد. بعضی‌ها یک ظاهری را می‌بینند، لایحه‌ای که بسیار منظم، خوب، جامع و کامل را مشاهده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات مثلاً می‌گویند چارچوب یا چهارچوب فرق می‌کند؟ هر دوتای این کلمات درست است اما بعضی‌ها اصرار دارند بگویند چهارچوب نباشد و چارچوب باشد، این غلط املایی نیست، ایده‌های ادبیاتی است و در ادبیات هم مشاهده می‌کنید. مثلا من تصورم این است که چارچوب درست اما برخی می‌گویند که چهارچوب درست است این‌ها غلط املایی نیست، یا برخی از موضوعات در بحث فهم‌شان است نه اینکه غلط املایی وجود داشته باشد. گاهی اوقات هم ممکن است اشتباهات تایپی وجود داشته باشد این‌ها اهمیتی ندارد محتوا مهم است.

۲۷۲۱۱