شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دریای سرخ#نیروهای مسلح

ادعای تکراری آمریکا؛ حملات نیروهای مسلح یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ با حمایت ایران صورت می‌گیرد

وزیر خارجه آمریکا با بیان این ادعا که واشنگتن تمام تلاش ها را برای عدم گسترش جنگ در منطقه بکار می‌گیرد، ادعا کرد که حملات نیروهای مسلح یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ با حمایت ایران صورت می‌گیرد.

ادعای تکراری آمریکا؛ حملات نیروهای مسلح یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ با حمایت ایران صورت می‌گیرد
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با حضور همتای انگلیسی خود در جمع خبرنگاران مدعی شد: حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها با حمایت ایران صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، این مقام ارشد آمریکایی با اشاره به تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه ۱۳ فرد و نهاد به بهانه حمایت مالی از انصارالله یمن، مدعی شد: برای جلوگیری از گسترش جنگ در خاورمیانه و حملات حوثی‌ها با حمایت ایران با انگلیس متحد هستیم. ما متحد هستیم تا از گسترش دامنه درگیری در منطقه جلوگیری کنیم و حمله به کشتی های تجاری باید متوقف شود.

پیش ازاین، جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا  در مجمع امنیتی اسپن در کلورادو مدعی شد که سپاه پاسداران در برنامه‌ریزی و اجرا و صدور مجوز حملات موشکی و پهپادی علیه اسرائیل و کشتیرانی در دریای سرخ نقش دارد.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: «معتقدیم که آنها در اجرای این حملات نقش دارند، هم در برنامه‌ریزی آنها، هم اجرای آنها، هم صدور اجازه آنها. در نهایت هم از این حملات حمایت می‌کنند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنانش ادعا کرد: ما باید به دنبال توقف خشونت شهرک نشینان و هرگونه تشدید تنش که کرانه باختری را بی ثبات می کند، باشیم.

وی گفت که واشنگتن خواهان سیطره تشکیلات خودگردان بر غزه و کرانه باختری بعد از پایان جنگ در غزه است. او همچنین حماس را به مخالفت با تمدید آتش بس متهم کرد و مدعی شد که برای بازگشت آتش بس تلاش می‌کند.

بلینکن در ادامه ادعاهایش گفت: ما به صراحت اعلام کردیم که اسرائیل باید تمام تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهد، حتی اگر حماس از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

این مقام آمریکایی در تداوم حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل مدعی شد: طی چند روز گذشته، ما متوجه اقدامات اسرائیل برای حفاظت از غیرنظامیان در غزه شده ایم. بین آنچه در اسرائیل در مورد حفاظت از غیرنظامیان گفتم و آنچه اکنون در صحنه می بینیم فاصله وجود دارد.

بلینکن مدعی شد: می دانیم که وظیفه حفاظت از غیرنظامیان دشوار است زیرا اسرائیل با دشمن تروریستی سروکار دارد. مناطق امنی برای غیرنظامیان در غزه وجود دارد و ما برای اطمینان از آمادگی آنها تلاش می کنیم تا از جنگ دور باشند. هیچ گونه انتقال اجباری فلسطینی ها از غزه نباید صورت گیرد.

این ادعاهای بلینکن در حالی است که سازمان ملل متحد بارها اعلام کرده است که وضعیت نوار غزه فاجعه آمیز است و هیچ جای امنی در این منطقه وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: من در مورد اصول اولیه از جمله عدم اشغال دوباره غزه و رد آوارگی اجباری یا کاهش مساحت نوار غزه صریح بوده ام، ما و می خواهیم شاهد حاکمیت فلسطین بر کرانه باختری و غزه باشیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: حماس نباید بتواند بار دیگر جنایات خود را علیه اسرائیلی ها مرتکب شود و برای آزادی همه گروگان ها کار می کنیم و حماس مسئول تضمین امنیت آنها است

وزیر خارجه دولت بایدن همچنین ادعا کرد پس از سفرش به تل آویو کمک‌ها به غزه سرازیر شده است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس نیز مدعی شد ما در کنار اسرائیل برای استفاده از حق دفاع خود هستیم اما باید قوانین بین المللی بشردوستانه را رعایت کند.

وی گفت که با بلینکن درباره چگونگی احیای تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور توسعه طرحی که به آن اجازه می دهد، کنترل امور را در دست بگیرد، گفتگو کرده است.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات نظامی این کشور اعلام کرد در میان وقوع حملات موشکی اخیر انصارالله یمن ، نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی تقویت حفاظت از کشتی های تجاری در اطراف یک مسیر مهم کشتیرانی دریای سرخ است.