شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#خبرنگاران

جنگ ادامه پیدا کند، روند تغییر خواهد کرد /نتانیاهو می خواهد خود را نجات دهد /روسای کشورهای اسلامی جدی‌تر برخورد کنند

جنگ ادامه پیدا کند، روند تغییر خواهد کرد /نتانیاهو می خواهد خود را نجات دهد /روسای کشورهای اسلامی جدی‌تر برخورد کنند

باشگاه خبرنگاران نوشت: نماینده مجلس گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد کشورهای منطقه را به جنگ غزه بکشاند، اما ادامه جنگ به نفع آن‌ها نخواهد بود.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حملات مجدد رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از پایان آتش‌بس گفت: از اول استنباط ما این بود که اسرائیلی‌ها به آتش‌بس پایبند نیستند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند اگر به حملات وحشیانه خود ادامه دهند و مردم بی‌گناه را بکشند شاید بر شکست مفتضحانه‌ای که از حماس در مرحله اول خوردند سرپوش گذاشته شود به همین دلیل به آتش‌بس پایبند نبودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: صهیونیست‌ها بعد از آتش‌بسی که پذیرفتند این حملات را انجام می‌دهند به لحاظ اینکه کشورهای منطقه را به جنگ بکشاند، غافل از اینکه اگر جنگ ادامه پیدا کند روند جنگ تغییر می‌کند و قطع‌به‌یقین به نفع رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس بیان کرد: ما انتظار زیادی از روسای کشورهای اسلامی داشتیم که نسبت به این مسئله جدی‌تر برخورد کنند و حداقل یک خروجی فراتر از خروجی سیاسی داشته باشند.

وی افزود: برخی کشورهای اسلامی که به‌دنبال جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی به غزه هستند باید مجامع بین‌المللی را نسبت به این جنگ حساس کنند.

مالکی گفت: اسرائیلی‌ها یک مسیر انزوا را طی می‌کنند تا به نوعی دولت افراطی نتانیاهو از این مهلکه نجات یابد؛ این سیاستی است که نتانیاهو دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نتانیاهو با این اقدامات می‌خواهد خود را نجات دهد، چون در مرحله اول حملات حماس نتانیاهو در لبه پرتگاه قرار داشت و دولتش در حال فروپاشی بود و اگر تحرک بیشتری می‌شد و کشورهای عربی به حماس کمک می‌کردند الان شرایط اسرائیل به گونه‌ای دیگر بود، اما نسبت به این مسئله کوتاهی کردند.

۲۷۲۷