شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#یارانه نقدی

با دریافت چقدر حقوق از یارانه نقدی محروم می‌شویم؟ / احتمال حذف دهک دهم از دریافت یارانه معیشتی

اقتصاد با دریافت چقدر حقوق از یارانه نقدی محروم می‌شویم؟ / احتمال حذف دهک دهم از دریافت یارانه معیشتی

یارانه نقدی و معیشتی بر اساس دهک بندی پرداخت می شود این دهک ها نیز از طریق میزان حقوق و درآمد ماهانه افراد تعیین می شوند.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای ترغیب افراد به پرداخت مالیات، کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

۱۰ درصد مردم ایران در دهک قرار دارند که بی نیاز از یارانه هستند. بر اساس آنچه اعلام شده است ۷۸ میلیون نفر از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران یارانه نقدی را دریافت می کنند این رقم برای یارانه معیشتی ۶۰ میلیون نفر است.

از زمان آغاز پرداخت یارانه معیشتی سه دهک پر دآرمد کشور از این یارانه محروم شدند و فقط ۷ دهک پایین یارانه را دریافت می کنند.

بنابراین افرادی که بالای ۱۹۲ میلیون تومان درآمد سالانه داشته باشند از یارانه معیشتی حذف خواهند شد به عبارت دیگر با درآمد ۱۶ میلیونی ماهانه یارانه معیشتی به شما تعلق نخواهد گرفت.

برای سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است که قشر پردرآمد از دریافت یارانه نقدی حذف شوند. اگر این اقدام برای دهک دهم فقط اعمال شود افرادی که درآمد سالانه بالای ۲۸۰ میلیون تومان دارند احتمالا هیچ یارانه ای دریافت نکنند بنابراین اگر کسی بیش از ۲۳ میلیون تومان حقوق می گیرد احتمال حذف یارانه برای او وجود دارد.