شهر خبر

وزیر دفاع انگلیس: تشکیلات خودگردان کنترل غزه را به دست بگیرد

وزیر دفاع انگلیس: تشکیلات خودگردان کنترل غزه را به دست بگیرد

مهر نوشت: عضو ارشد سازمان آزادی‌بخش فلسطین : برای پذیرش پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جهت به دست گرفتن کنترل نوار غزه و کرانه باختری از سوی تشکیلات خودگردان، جامعه بین‌الملل باید از بازسازی غزه پشتیبانی کند و اسرائیل نیز با راه حل دو دولتی موافقت کند.

وزیر دفاع انگلیس گفت که باید پس از جنگ غزه تشکیلات خودگردان کنترل نوار غزه را به دست بگیرد.
به نقل از الجزیره، «گرانت شاپس» (Grant Shapps) وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که پس از پایان جنگ غزه، تشکیلات خودگردان باید مسئولیت کنترل نوار غزه را به عهده بگیرد.
روزنامه تایمز با نقل قول این مطلب از وزیر دفاع انگلیس نوشت: یک گروه نظامی انگلیسی در کرانه باختری روی آماده‌سازی تشکیلات خودگردان جهت به دست‌گرفتن مدیریت نوار غزه کار می‌کند.
بر اساس نوشته روزنامه تایمز وزیر دفاع انگلیس بیان کرده که این کشور برای بهبود توانایی‌هایی تشکیلات خودگردان با واشنگتن همکاری می‌کند و شاپس در این رابطه با همتای آمریکایی خود موضوع را به بحث گذاشته است.
از سوی دیگر مجله آمریکایی نیوزویک اعلام کرد که احمد مجدلانی عضو ارشد سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرده که تشکیلات خودگردان آماده است به محض پایان جنگ میان اسرائیل و حماس کنترل نوار غزه را به دست بگیرد، اما شروطی برای آن قائل است.
وی اعلام کرد که برای پذیرش پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جهت به دست گرفتن کنترل نوار غزه و کرانه باختری از سوی تشکیلات خودگردان، جامعه بین‌الملل باید از بازسازی غزه پشتیبانی کند و اسرائیل نیز با راه حل دو دولتی موافقت کند.
نیوزویک اظهارات مجدلانی را نخستین پاسخ ریشه‌ای از سوی مسؤولان تشکیلات خودگردان به پیشنهاد بایدن عنوان کرد، اما اشاره نمود که شروط ارایه‌شده نشانگر وجود اختلافات احتمالی است.
این مجله آمریکایی برای اثبات این موضوع سخنان یکی از مسؤولان صهیونیست را یادآور شد که گفته بود اسرائیل با هیچ راه حلی برای غزه که نیازهای این رژیم را برطرف نکند، موافقت نخواهد کرد.
310310