شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا

منتظر رکورد تاریخی قیمت طلا باشیم؟

اقتصاد منتظر رکورد تاریخی قیمت طلا باشیم؟

وضعیت فلز زرد در هفته معاملاتی گذشته نشان می‌دهد که این دارایی در آخرین روز از روند معاملاتی خود در روز جمعه به بالاترین سطح خود در هفته‌های اخیر یعنی ۲۰۷۵ دلار رسید، اما در نهایت با قیمت ۲۰۷۱ دلار بسته شد.

قیمت طلا تحت تأثیر عدم پایداری و عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مانند عرضه و تقاضا، سیاست های مالی و اقتصادی دولت، تورم، نرخ ارز، شرایط جهانی، بحران های سیاسی و اقتصادی می توانند بر قیمت سکه و طلا تأثیرگذار باشند. برای مثال، افزایش عرضه سکه و طلا به بازار می تواند منجر به کاهش قیمت آن ها شود؛ در حالی که کاهش عرضه می تواند باعث افزایش قیمت آن ها شود.

وضعیت فلز زرد در هفته معاملاتی گذشته نشان می‌دهد که این دارایی در آخرین روز از روند معاملاتی خود در روز جمعه به بالاترین سطح خود در هفته‌های اخیر یعنی ۲۰۷۵ دلار رسید، اما در نهایت با قیمت ۲۰۷۱ دلار بسته شد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که طلا تا رکورد تاریخی خود چقدر فاصله دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این دارایی در تاریخ ۴ مه ۲۰۲۳ کانال ۲۰۸۰ دلار را برای لحظاتی از روز لمس کرد و اکنون برای ثبت رکورد تاریخی خود باید از این رقم عبور کند.