شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#ارتش#ارتش یمن

درخواست واشنگتن از تل‌آویو برای عدم پاسخگویی به حملات یمن

درخواست واشنگتن از تل‌آویو برای عدم پاسخگویی به حملات یمن

ایسنا نوشت: روزنامه وال استریت ژورنال نوشته «آمریکا به اسرائیل گفته که به حملات موشکی ارتش یمن پاسخ ندهد.»

طبق آنچه گزارش شده است، ایالات متحده به رژیم صهیونیستی گفته است که اجازه دهد ارتش آمریکا به حملات نیروهای مسلح یمن علیه منافع این رژیم در دریای سرخ پاسخ دهد.

روزنامه آمریکایی امروز (پنجشنبه) نوشته ایالات متحده ناوهای جنگی در این منطقه دارد و چندین موشک شلیک شده به سوی رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده و خود این رژیم در عین حال موشک‌های دیگری را رهگیری کرده است.

وال استریت ژورنال با استناد به آنچه مقامات آمریکایی گفته‌اند، گزارش داده که آمریکا نگران است که واکنش اسرائیل درگیری فعلی در منطقه را گسترش دهد.

نشریه پالیتیکو اما چهارشنبه شب به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که پنتاگون در مورد گزینه‌های حمله به انصارالله به بایدن هیچ گونه توضیحی نداد و برای انجام آن توصیه نکرد.

در گزارش نشریه آمریکایی آمده است، این باور وجود دارد که «حوثی‌ها» دارایی‌های «اسرائیل» را هدف قرار می دهند نه کشتی‌های آمریکایی را.

نیروهای مسلح یمن پس از توقیف و هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در چند روز اخیر، روز چهارشنبه از شلیک موشک‌های بالستیک به جنوب اراضی اشغالی خبر دادند.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: نیروهای مسلح یمن به اجرای عملیات نظامی خود علیه دشمن اسرائیلی و همچنین اجرای تصمیم ممانعت از عبور کشتی‌های اسرائیلی در دریای عرب و دریای سرخ به منظور یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین تا زمان توقف تجاوزات به برادران ما در غزه ادامه می‌دهند.

شبکه سی‌ان‌ان نیز امروز گزارش داده ایالات متحده درباره راه‌های افزایش امنیت در منطقه با اعضای «نیروهای ترکیبی دریایی»، یک گروه ضربتی چندملیتی نیروی دریایی که وظیفه حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را بر عهده دارد، رایزنی کرده است.

310310