شهر خبر

ساخت سریال بدون اسپانسر سخت شده است/ تولید سینمایی «خط نگهدار»

ساخت سریال بدون اسپانسر سخت شده است/ تولید سینمایی «خط نگهدار»

مهر نوشت:یک کارگردان تلویزیون از سخت‌تر شدن امکان سریال‌سازی گفت و این‌که با داشتن اسپانسر این امکان راحت‌تر فراهم است.

سجاد امیریزدانی کارگردان سریال «در میان خاکستر» درباره اینکه چه زمانی وارد تولید سریال‌های جدید خواهد شد، به خبرنگار مهر گفت: شرایطی که الان وجود دارد به گونه‌ای نیست که راحت بتوانیم کار کنیم. این روزها البته درگیر ساخت سینمایی هستم ولی به نظرم شرایط سریال‌سازی مطلوب سازندگان نیست مگر این‌که خودشان اسپانسر داشته باشند و یا بتوانند مشارکت بگیرند.

وی که تله‌فیلم «رگبرگ» را ساخته است، درباره ساخت تله‌فیلم در صدا و سیما توضیح داد: طبیعتاً این روزها ساخت تله‌فیلم راحت‌تر است ولی به هرحال به اندازه سینمایی و یا سریال اعتبار هنری ندارد.

مدیر تولیدات سیمای مرکز قزوین درباره پخش آثار استانی از شبکه‌های سراسری و برای مخاطبان شهرهای مختلف بیان کرد: فیلم «رگبرگ» که پیش از این ساختم از برخی شبکه‌ها از جمله شبکه دو پخش شد به ویژه که در جشنواره‌ها حضور یافته بود و حضور آثار و فیلم‌های استانی در جشنواره‌ها، پخش آن‌ها را در شبکه‌های سراسری راحت‌تر می‌کند.

وی درباره تولیداتی که با محور آثار سنتی قزوین به تولید می‌رسند و گسترش این آثار، یادآور شد: فیلم «رگبرگ» با محوریت حفظ و نگهداری باغستان سنتی قزوین ساخته شد و در خیلی از جشنواره‌ها حضور داشت و در جشنواره میراث هم تندیس گرفت. با این حال میزان اهتمام به نمایش و ساخت اثر با چنین مضامینی خیلی سخت است. تعریف کردن داستانی جذاب با موضوعات فرهنگی خیلی پیچیدگی دارد، پیدا کردن چنین داستانی اولین گام است که خیلی‌ها در همین مرحله مشکل دارند و به همین دلیل عطایش را به لقایش می‌بخشند.

امیریزدانی اضافه کرد: تلویزیون‌های اینترنتی و تلوبیون هم الان مؤثر است و غیر از کارهایی که قوی باشند و امکان پخش از شبکه‌های سراسری را دارند، مخاطب تخصصی هم می‌تواند از طریق این فضا در جریان تولیدات شبکه‌های استانی قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های تازه خود از یک فیلم سینمایی گفت و بیان کرد: تلاش داریم یک سینمایی به اسم «خط نگهدار» تولید کنیم، مجوزهایش را گرفته‌ایم و امیدواریم زودتر تولیدش را شروع کنیم. این فیلم درباره مسائل روز جامعه است و گریزی هم به دفاع مقدس دارد.

۲۲۰۵۷