شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#بورس#سود

سود سهام عدالت به کدام حساب بانکی واریز می‌شود؟ + زمان واریز

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دریافت سود سهام به هیچ فردی پیام داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته مجامع برگزار می‌شود و منتظر واریز سود شرکت‌ها هستیم که بناست سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت شود که مرحله اول تا پایان آذرماه و مرحله دوم و تسویه هم تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد.

سود سهام عدالت به کدام حساب بانکی واریز می‌شود؟

حاجی‌وند بیان کرد: یکی از تفاوت‌های واریز سود سهام عدالت نسبت به واریز یارانه نقدی اینزمان است که یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود ولی سود سهام عدالت به شماره شبای بانکی اشخاص واریز خواهد شد. ممکن است برای برخی افراد سود سهام عدالت واریز نشود که می‌تواند دلایلی چون مسدودی شماره شبای بانکی، چک برگشتی و... داشته باشد که این دسته افراد در صورتی که سود سهام عدالت برای آنها واریز نشد می‌توانند به سامانه سجام وارد و موارد را بررسی و اصلاح کنند. نکته مهم این است که افراد باید تا زمان واریز سود سهام عدالت منتظر باشند و اگر سود واریز نشد این اقدام را انجام دهند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: هر زمان که موضوعات مربوط به سهام عدالت مطرح می‌شود عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آنها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

او افزود: مورد دیگر این که کلاهبرداران ممکن است در فضای مجازی سایتی را معرفی کنند که قطعا هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آنها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که "سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید" ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ادامه اظهار کرد: در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست. سود سهام عدالت درست همانند سال گذشته به شماره شبای بانکی هر فردی که پیش‌تر در سجام وارد کرده واریز می‌شود.