شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#شاسی بلند

ریزش قیمت هایما رکورد زد / این شاسی بلند زیبا چند شد؟

اقتصاد ریزش قیمت هایما رکورد زد / این شاسی بلند زیبا چند شد؟

طبق بررسی های انجام شده، قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی داشته و پرطرفدارهای ایران‌خودرو افت و ثبات را تجربه کردند.

قیمت خودروها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرند. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی می‌شوند. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت و ویژگی‌های خودرو، هزینه تولید، هزینه تبلیغات، سطح تقاضا و عرضه در بازار و هزینه‌های مرتبط با توزیع و فروش خودرو است. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، تغییرات قوانین و مقررات، تحریم‌های بین‌المللی و شرایط اقتصادی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده خودروها هستند.

در هفته جاری اخباری مبنی بر بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه فروش خودرو و تعیین تکلیف خودروهای وارداتی ثبت نام شده به کشور موجب شد تا خودروهای داخلی نوسان پی‌درپی تجربه کنند. با این شرایط در برخی موارد شاهد افزایش داخلی‌ها بودیم و در برخی از موارد هم بازار شکل کاهشی و ثبات به خود گرفت.

رصد بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت هایماS۸ بیشترین کاهش قیمت را داشت و با افت ۵ میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS۸» ، «تارا اتوماتV۲»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس ارزیابی بازار، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» در بازار ۴۸۲ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۳ میلیونی داشت. «هایما S۸ پلاس» هم امروز با کاهش ۵ میلیونی در بازار یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و پس از چند روز افزایش شکل کاهشی به خود گرفت.    از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV۲» هم بدون تغییر در بازار ۷۶۰ میلیون تومان قیمت خورد.

خانواده دنا هم در کنار ثبات قیمت در بازار کاهش قیمت را هم تجربه کردند.‌ با این شرایط  «دنا پلاس ۶ دنده توربو»  ۷۴۲ میلیونی ماند و «دنا پلاس توربو اتومات» هم ۸۰۲ میلیون تومان قیمت‌ خورد و کاهش ۲ میلیونی داشت. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار بدون تغییر  ۶۱۵ میلیون تومانی ماند.

قیمت-خودرو