شهر خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

شرکت‌های تسلیحاتی دچار کاهش درآمد شده‌اند

طبق گزارش منتشر شده، که در خبرگزاری آلمان منتشر شده، شرکت‌های تسلیحاتی در حال حاضر ظرفیت تولید لازم برای پاسخگویی به تقاضای موجود را ندارند.

شرکت‌های تسلیحاتی دچار کاهش درآمد شده‌اند
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

موسسه تحقیقات بین‌المللی صلح استکهلم اعلام کرد به رغم وقوع جنگ اوکراین و تلاش‌ بسیاری از کشورهای اروپایی برای مسلح شدن، سود 100 شرکت تسلیحاتی در جهان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس این گزارش که از سوی این مرکز تحقیقاتی منتشر شده است، مجموع درآمدهای سال 2022 تمامی 100 شرکت پایش‌شده 3.5 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت و به 597 میلیارد دلار رسید.

طبق این گزارش، که در خبرگزاری آلمان منتشر شده، شرکت‌های تسلیحاتی در حال حاضر ظرفیت تولید لازم برای پاسخگویی به تقاضای موجود را ندارند.

سوسی سودرو مدیر پژوهش‌های تسلیحاتی این مرکز گفت: بسیاری از شرکت‌های تسلیحاتی مشکلی با همسازگاری با سطح بالای تقاضا برای پاسخ دادن به شرایط جنگی ندارند.

او می‌افزاید: با این حال شرکت‌های تسلیحاتی تقاضاهایی بسیار بیشتر از توان خود به‌ویژه در زمینه مهمات دریافت کرده‌اند و ترجیحاً پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده سودهای سرشاری را در این زمینه محقق سازند.

در گزارش این مرکز آمده است، مجموع درآمدهای شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی 302 میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل از آن کاهش 7.9 درصدی پیدا کرده است.