شهر خبر

با ۱ و نیم میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ / قیمت جدید مسکن در تهران + جدول

اقتصاد با ۱ و نیم میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ / قیمت جدید مسکن در تهران + جدول

داده‌های بانک مرکزی از وضعیت معاملات مسکن تهران در آبان ماه نشان می‌دهد که منطقه ۱۹ جزو مناطقی است که کمترین میزان رشد قیمت نسبت به آبان سال گذشته داشته و تعداد معاملات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۲ درصد کاهش داشته است.

بازار مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهای اقتصادی در هر کشوری است. این بازار شامل خرید، فروش و اجاره ملک‌ها مانند خانه‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و مغازه‌ها می‌شود. بازار مسکن تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

بازار مسکن از چندین بخش تشکیل شده است که شامل خریداران، فروشندگان، مشاوران املاک، تولیدکنندگان ساختمان و متخصصان حقوقی می‌شود. این بازار طبق روند و تغییرات بازارهای دیگر، ممکن است به صورت رو به رشد یا کاهش باشد.

منطقه ۱۹ یکی از مناطق جنوب غربی تهران است که از سمت غرب با تقاطع بزرگراه آزادگان و ساوه، از سمت شمال و شمال غرب با محورهای جوانه، بزرگراه آیت‌الله سعیدی و جاده ساوه، از سمت جنوب به بزرگراه آزادگان و حریم جنوب شهر تهران و از سمت شرق نیز به بزرگراه نواب خیابان بهمنیار و بزرگراه تندگویان همسایگی دارد.

داده‌های بانک مرکزی از وضعیت معاملات مسکن تهران در آبان ماه نشان می‌دهد که منطقه ۱۹ جزو مناطقی است که کمترین میزان رشد قیمت مسکن نسبت به آبان سال گذشته داشته و تعداد معاملات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۲ درصد کاهش داشته است.

قیمت هرمترمربع مسکن در آبان ۱۴۰۱، ۳۰ میلیون تومان بوده است و تعداد معاملات مسکن ۵۳ فقره بوده که این رقم در آبان امسال به ۳۹ میلیون تومان و ۳۶ فقره معامله رسیده است.

بر اساس مشاهدات ما، در این منطقه با بودجه‌ای زیر دو میلیارد تومان می‌توان خانه خرید؛ در شهرک شریفی، آپارتمانی ۷۰ متری و نوساز، یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در عبدل آباد، واحدی با ۱۰۱ مترمربع زیربنا و ۵ سال عمربنا، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در محله بهمن یار، واحدی با ۹۵ مترمربع زیربنا و ۴ سال عمربنا، ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 در محله شکوفه برای آپارتمانی با ۱۱۰ متر مربع زیربنا و نوساز، ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مسکن111