شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#هزار تومان#این#آبزی#کیلویی#۷۰۰#رسید

قیمت این آبزی به کیلویی ۷۰۰ هزار تومان رسید

بازار و اصناف قیمت این آبزی به کیلویی ۷۰۰ هزار تومان رسید

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلو میگوی متوسط تازه در مغازه‌های فروش محصولات پروتئینی در تهران بالای ۶۰۰ هزار تومان است و این قیمت تا ۷۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

میگوها، یا همان خرچنگ‌ها، اعضایی از خانواده‌ی آرتروپودا هستند و به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع پروتئینی در سراسر جهان شناخته می‌شوند. این موجودات زنده در آب‌های شور و شیرین موجود هستند و دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها پیدا می‌شوند. میگوها به دلیل طعم لذیذ و ارزش غذایی بالایی که دارند، در بسیاری از غذاهای محبوب و پرطرفدار جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوخته‌کردن و پختن آن‌ها گرفته تا استفاده در سوپ‌ها و فرم‌های دیگر پخت و پز، مصرف میگوها به عنوان یک منبع غنی از پروتئین در تمام دنیا شناخته شده است.

در میان محصولات آبزی، میگو از محصولات گران محسوب می‌شود و به دلیل همین گرانی، مصرف آن در ایران کمتر است.

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلو میگوی متوسط تازه در مغازه‌های فروش محصولات پروتئینی در تهران بالای ۶۰۰ هزار تومان است و این قیمت تا ۷۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

شاه‌میگو قیمت بالاتری نسبت به میگوی سایز ریز و متوسط دارد و هر کیلوی آن ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم قیمت دارد.

 قیمت محصولات دریایی از جمله میگو در میادین میوه و تره‌بار ارزان‌تر از مغازه‌های سطح شهر است. در حال حاضر، طبق نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار، هر کیلو میگوی منجمد دریایی پلویی ۱۲۰ هزار تومان و دیگر انواع میگوی منجمد دریایی با توجه به سایز ۱۳۰ هزار تومان، ۲۴۰ هزار تومان و ۲۹۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین، هر کیلو میگوی پرورشی تازه ۲۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

در حال حاضر در مغازه‌های عرضه محصولات پروتئینی به طور میانگین هر کیلو میگوی پاک شده منجمد ۵۲۰ هزار تومان است. در جدول زیر، قیمت میگوی بسته‌بندی با برندهای مختلف آمده است.