شهر خبر

علی‌اف: ارمنستان باید عدم بروز جنگ با باکو را تضمین دهد

مهر نوشت: رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد: باید تضمینی از سوی ارمنستان داشته باشیم که دیگر جنگی میان دو کشور رخ نخواهد داد.

به نقل از خبرگزاری ترند، «الهام علی‌ اف» رییس جمهور جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که خواستار دریافت ضمانت‌ های عدم انتقام گیری از سوی ارمسنان است.

بر اساس اعلام این رسانه، رییس جمهور جمهوری آذربایجان در سخنانی اعلام کرد: قره باغ پس از ۳۰ سال به خانه بازگشت. ما به ضمانت‌ های محکم و تایید شده ای نیاز داریم که هیچ تلاشی برای تلافی‌ جویی ازسوی ارمنستان صورت نخواهد گرفت.

«الهام علی‌ اف» در ادامه افزود: از آنجایی که می‌ دانیم در ارمنستان چه اتفاقی می‌ افتد و همچنین می‌ دانیم که ایروان مشاوران بسیار بدی در برخی از پایتخت‌ های اروپایی دارد، به این تضمین نیاز داریم.

وی در سخنان خود اضافه کرد: باید تضمینی داشته باشیم که دیگر جنگی میان دو کشور رخ نخواهد داد.

گفتنی است که ارتش جمهوری آذربایجان در سپتامبر سال جاری میلادی عملیاتی را در منطقه قره‌ باغ آغاز کرد و پس از آن نیروهای این منطقه تسلیم شدند.

اگرچه دو کشور از آن زمان تا کنون چند بار اعلام کرده اند که برای امضای توافق صلح آمادگی دارند؛ اما در این باره پیشرفتی حاصل نشده است. حتی نشست اخیر نمایندگان دو کشور پیرامون تعیین حدود مرزی تا کنون به موفقیت چشمگیری نرسیده است.

۳۱۰۳۱۰